Maraton-treenit

Treenaaminen toukokuun puolikkaalle, HELSINKI CITY RUNIIN on nyt sitten kirjaimellisesti alkanut. Tämän viikon aikataulut ja kiireet ovat olleet sitä luokkaa, ettei ole ollut toivoakaan ehtiä vaikka spinnaamaan, nyyh. Olen niin koukussa siihen lajiin, että ihan ikävä jo on! :( Jokatapauksessa suunnitelmanani on juosta nyt helmikuussa ainakin kolmena päivänä viikosta tunnin verran matolla. Tällä viikolla se onkin toteutunut, ainakin melkein. Taisi olla vain yksi päivä, kun todella ehdin sen tunnin matolla aikaa viettämään. Muuten se on ollut 45-minuutin juoksu, vauhtina 9,5-10,00 km/h. Aloittelen siis hieman kevyemmin, tästä on sitten hyvä kiristää tahtia kevättä kohden! En myöskään halua yksipuolistaa treenaamistani vain juoksemiseen. Yhtälailla spinning kehittää kestävyyskuntoa ja hapenottokykyä. Mielekkyyskin hommaan säilyy, kun treenaa monipuolisemmin. :)

Mites muut puolikkaalle tähtäävät ovat aloittaneet treenaamisen? :)

Jos et ole vielä ilmoittautunut HCR:ään niin sen pääset tekemään TÄÄLTÄ.


Nyt ÖITÄ!
On my way

8 vastausta artikkeliin “Maraton-treenit”

  1. Jos tavoiteaikasi on se 1.50, kannattaisi juosta USEAMMIN kuin kolme kertaa viikossa, PITEMPIÄ lenkkejä kuin tunnin verran, ja ULKONA asfaltilla, jossa suurin osa HCR:n reitistäkin on. Nimimerkillä kokemusta on. :D

  2. Tuo on silti hyvä alku. Ei tässä oo vielä edes kiire. Mutta kerran viikossa hidas pitkähkö lenkki muun treenin lisäksi, niin hyvä tulee. Sillä menetelmällä mä oon aina noita puolikkaita tarponut.

    Mä en oo vielä edes aloittanut treenejä. Ehtii sitä vielä…

  3. Moikka! Mä luin Sharonin blogista, että oot työharjoittelussa pr-toimistossa. Mua kiinnostaisi ihan hurjasti, millaista työ siellä on, esim. mitä sun työtehtäviin kuuluu, kuinka pitkiä sun päivät on ja mitä ne sisältää jne! Opiskelen itse nimittäin liiketaloutta ja pr kiinnostaa myös. :)

  4. Etköhän tuolla pääse tavoitteeseesi, viime syksynä itse juoksin puolikkaan pari minuuttia yli kahteen tuntiin kepeästi. Olin kesän ja kevään ajan juossut vain noin yhden, 10-14 kilometrin lenkin viikossa. Eli mistään treenaamisesta ei ollut kyse, kyllä puolikkaan juoksee ihan laiska harrastelijakin. : )

  5. joo, samaa mieltä ko muut et tolla pääsee hyvään alkuun. Kiristää sitte tahtia ku alkaa se ”Juoksukunto” kasvamaan.
    Munki pitäisi ruveta juoksemaan Extreme Run Vantaata varten, joten aattelin alottaa kevyillä aamujuoksuilla ja pidentää sitten pikkuhiljaa. Ton reitin pituus ei kuitenkaa oo ko se 15km, mut siin on mukana kaikkia ylitettäviä, alitettävia ja kierrettäviä esteitä :)

  6. hei mitenkäs se sinun hiustenvärjäys ja raidoitus onnistuin? :)
    -lopputulosta odotteleva

  7. Anonyymi: Kerroin aikaisemmin, että en tule treenaamaan tuolla hangessa ennen lumien sulamista. :) Ja on tässä aikaa, pohjakuntoni on hyvä, tai sanoisinko jopa erinomainen.

    Ele: Joo, niin itsekin olen ajatellut. Ja kolme kertaakin viikossa on tässä vaiheessa mielestäni ihan ok. Ulos sitten, kun lumet sulavat! ;)

    jempsu: Laita mulle vaikka meiliä niin kerron sinulle tarkemmin asiasta. =)

    anskusiili: Viime syksynä?

    marsuzioni: Joo, näin vähän ajattelin! Aloittaa hieman totuttelemalla taas juoksemiseen ja sitten kiristää tahtia. Tsemppiä sinullekin koitokseen! =)

    Anonyymi: Uusimmasta postauksesta löytyy tietoa =)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta