Liikkuu liikkuu

Viime viikolla oli tavallista kevyempi treeniviikko, ei tullut treenattua kuin neljänä päivänä. Tosin välillä nämä hieman palauttavammat viikot tekevät vain hyvää, kroppa saa hieman levätä ja lihakset pääsevät palautumaan. Venyttely on sellainen juttu, jossa minun pitäisi skarpata. Nyt, kun olen aloittanut jälleen juoksemisen olen huomannut reisien menevän helposti jumiin. Harmi vaan, että venyttely on niin ikävää. Kumpa siitä saisi tehtyä jonkinlaisen rutiinin, esimerkiksi iltapuuhiin.

Vko. 8
Ma Vp
Ti Spinning 45 min + käsitreeni vapailla painoilla. Loppuun vielä vatsoja 15 min.
Ke Juoksu matolla 50 min (8,7 km) + rintalihakset yhdisteltynä vapailla painoilla, sekä laitteissa. Vatsa/selkä-lihakset 15 min.
To Vp
Pe Juoksu 20 min matolla + jalkatreeni ( Kyykyt, yhden jalan kyykyt + jalkalihaksia laitteissa.)
Vatsalihakset laitteissa ( Kierrot ja rutistus.) Loppuun 10 min crossarilla nopealla temmolla ja kunnon vastuksella. 
La Juoksu 60 min matolla, 10 km. Vatsat ja selät 20 min.
Su Vp

Vko. 9
Ma Crosstrainerilla 40 min + käsitreeni 15 min vapailla painoilla. Loppuun vatsalihaksia jumppapallolla.
Ti Xycling 45 min + vatsat jumppapallolla.

Mites te olette liikkuneet?

Töissä työkaverini aloitti eilen Dukan-dieetin. Dieetissä syödään paljon proteiineja ja etenkin hiilarit ja rasvat ovat pannassa. Dietissä on ns. hyökkäysvaiheita, joilla saadaan aikaan alussa ainakin tehokkaita ja näkyviäkin tuloksia. Eli proteiinit ovat aluksi pääosallinen ravinnon lähde mutta myöhemmin ruokavalioon lisätään esimerkiksi kasvikset ja vielä myöhemmin hieman hiilareita, kuten hedelmiä ja täysjyväleipää. Ymmärtääkseni dietti pitää siinä mielessä lopun ikää, että joka viikko pitää pitää yksi proteiinipäivä.
Mielenkiinnolla seuraan hänen prosessiaan tuon dietin kanssa! :)
Onko joku täällä kokeillut kyseistä diettiä? Mielelläni kuulisin kokemuksia! 

PS. Kannattaa muuten kurkata Kunto Plussan kamppistarjous! Eli 
Itse en ole koskaan zumbaa kokeillut, joten ehkä nyt olisi aika harjotella sitä turvallisesti kotosalla tuon cd:n avulla! ;)
On my way

3 vastausta artikkeliin “Liikkuu liikkuu”

  1. Nyt ne venyttelyt rutiiniksi! :) Yhdistät ne tehtäväksi heti treenin jälkeen, tai jos ollut tosi rankka treeni, niin 2 tunnin päähän. Teet ja teet ja teet niin siitä tulee rutiini. Kroppa voi paremmin ja tekeminen on taloudellisempaa ja energiaa ei kulu turhaan! :) Ja noilla pienillä harjoitteilla pitää hyvin yllä jo saavutettua venyvyyttä :)

    t. pt

  2. Anonyymi: Venyttelen aina treenien jälkeen hieman, mutta sekin on aika vähäistä. Koitan ottaa sen iltarutiiniksi! =)

  3. Moip!
    Dukan on ihan toimiva, olo kevenee huomattavasti jo parissa päivässä. Kilotkin karisee aika nopeasti – itsellä lähti 5kg 2 viikossa joka on jo vähän liian kova tahti :D Dieetin rasvattomuus pilasi kuitenkin lopulta hormonitoiminnan täysin, kroppa meni vähän sekaisin ja menkkoja ei ole ollut nyt puoleen vuoteen… Painoindeksini oli reilu 19 aloittaessani eli siis normaalipainon alarajoilla, kenties turvallisempi dieetti oikeasti ylipainoisilla.

    Mukavaa maaliskuuta! :)
    -Emilia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta