Ruokaremppaa

Kirjoitin teille muutama päivä sitten päivitystä treeneistäni, kuinka tarkoituksena olisi saada lihasten muotoja enemmän esille ja kiinteyttää kroppaa samalla. Ruokavalio on tällaisissa prokkiksissa suuressa osassa. Vihaan kaiken maailman diettejä, enkä oikeasti ole koskaan uskonut sellaisiin. Terveellisen ruokavalion tulisi olla jokaiselle elämäntapa, ei mikään kolmen viikon kiristyskuuri. Sen jälkeen jengi kuitenkin repsahtaa entistä pahemmin. 
Pidän itse herkkupäivän kerran viikossa. Kuitenkaan maailma ei kaadu siihen jos lankeat yhteen suklaapatukkaan vaikka keskellä viikkoa, ei. Mutta mitään mättöpäiviä en kyllä suosi. Herkkupäivä on minulle esim. tortilloja ja vaikka karkkipussi tai jäätelöä. 


Nyt on kuitenkin ajatuksena puhdistaa ruokavaliota. Valmiskeitot/ruoat vähemmälle. Olen oikeastaan suosinut ainoastaan tuota keittopuolta lounaina, helppoja ja halpoja. Esim. Toscanan tomaattikeitto, mielettömän hyvää raejuuston kanssa mutta olisi vielä parempaa itse tehtynä. Valmisruoat sisältävät kuitenkin huimat määrät piilosokeria ja lisäaineita. En kuitenkaan sano etten enää ikinä tulee syömään valmisruokia mutta koitan nyt ostaa vain puhtaita ruoka-aineita. Lounaaksi esimerkiksi vihersalaatti kananrintaleikkeellä. On erittäin hyvä, koska Stockkan Herkku sijaitsee ihan työpaikkani vieressä ja voin käydä sieltä aina hakemassa lounaani. Stockkan tuoretiski on mielettömän laaja ja esim. juuri broileria löytyy koipina ja rintapaloina.


Ruokarytmi tulee menemään kutakuinkin seuraavasti:
Aamiainen: Kaurapuuro mehukeitolla ( Ja joo, mehukeitosta en luovu, vaikka onkin kuinka keinotekoista. )
Välipala: Hedelmä, usein banaani
Lounas: Salaattia, raejuustoa ja jokin proteiinin lähde, esimerkiksi kanaa tai kalaa.
Välipala ennen treenejä: Maitorahka mehukeitolla/FunLightilla
Välipala treenien jälkeen: Hedelmä ( Tämä jää aina välillä väliin jos mukana ei ole mitään välipalaa.)
Illallinen: Kahden munan munakas, johon tulee lisäksi hieman maitoa ja yksi sulatejuusto siivutettuna/tomaattia. Raejuustoa ja mahdollisesti perus vihersalaatti.
Illan mittaan: Teetä


Tuo on siis runko, jota koitan noudattaa. Tosin välillä on päiviä, jolloin käyn ennen töitä jo salilla. Joten silloin tuo tulee hieman kyllä kärsimään. Mutta perusajatus on kuitenkin siinä, että paljon proteiinia ja puhdasta ruokaa, raikasta salaattia ja muutama hedelmä päivässä. 

Onko muilla ruokaremontteja? :)
( Kuvat weheartit.com)
PsTilaa Trendi nyt: 4 numeroa vain 16,90!Lisäksi saat valitsemasi tilaajalahjan ja CItyshoppari-etukortin.

On my way

8 vastausta artikkeliin “Ruokaremppaa”

  1. minkälaisia mehukeittoja käytät? tai mitkä olisivat lähinnä parhaimpia ”ravinnearvoiltaan” jne.. itse olen aika noviisi noiden suhteen, joten mietin, että olisi kiva saada hieman kommenttia, etten osta mitään sokerisia ja huonoja mehukeittoja.. :-)

  2. Itse on myös helppo ja nopea tehdä tollanen mehukeitto :) Valkkaa vaan mieluiset marjat kattilaan veden kera ja perunajauhoja suurustukseen, ja makeuttaa voi hedelmäsokerilla tai makeutusaineella (ite vältän noita mak.aineita ku ne on aikamoisia myrkkyjä). Hyvää on puuron kanssa :)

  3. Aika vähältä vaikuttaa, mikäli et oo dieetillä. Tostahan ei tuu ku n. 1000 kcal, mikä on ihan sairaan vähän. Lisäks huomasin, että et juo palautusjuomaa treenin jälkeen. Ite oon ainaki huomannu paremmin tuloksia salilla ku otan palkkarin. Lihakset palautuu nopeammin.

  4. Anonyymi: Käytän lähinnä sokerittomia mehukeittoja, Valion ja välillä Rainbow:n, sekä Arlan. Paras on mansikan makuinen ja Arlan päärynä.

    Anonyymi: Niin, helppoahan se on tehdä itse. Mutta laiskuus on katala tauti. :) Ehkä on pakko kuitenkin kokeilla joku kerta.

    Anonyymi: Hmm. Kyllä noista enemmän tulee, vaikka oikeastaan en seuraa kaloreita ollenkaan. Olen ottanut asenteen, että kiinnitän enemmän huomiota ruoan laatuun ja siihen millaista se on kuin niihin numeroihin. Join ennen palkkareita mutta mulle tuli niistä niin usein huono olo, että lopetin niiden käytön. :/ Paremmin mulle sopii esim. banaanin syöminen treenien jälkeen.

  5. no elä viiti pelleillä tossa on ihan sika vähän kaloreita, jos oikeesti haluat saada enemmän lihasta niin pitää myös syödä enemmän

  6. Kuinka kauan kuluu aikaa treenin ja illallisen välillä? Hedelmä treenin päälle on ihan liian vähän! Jos meinaat saada tuloksia aikaan, sun täytyy syödä 30-60 min sisällä treenistä kunnolla proteiinia! Palautuminen lähtee näin nopeasti käyntiin ja ehdit palautua ennen seuraavaa treeniä.

    Sori, ei oo tarkotus olla besserwisser, mut kun toi mulle kerrottiin, huomasin ISON eron palautumisessa ja tuloksissa sen jälkeen kun aloin syömään kunnolla treenin päälle. Palautumisjuomahan ajaisi saman asian, mutta minä syön mieluummin puhdasta ruokaa.

    Tsemppiä! Hyvältä kuulostaa sun kevään treenisuunnitelmat!

  7. Anonyymi: Noh, en elä nälässä, joten en turhaa syö enempää kuin kroppani tarvitsee. :)

    Anonyymi: Ei siinä tosiaan mene kuin noin puoli tuntia, kun olen salilta kotosalla. Eli no hätä. :)
    Tsempit myös sinnekin päin! =)

  8. Juu ei tuosta paljoa 1000 kaloria enempää tule.. Suosittelisin kyllä lisäämään pikkasen määriä ettei kroppa mee säästöliekille ja treeneistäkään ei saa irti. Lisäksi lihasten kehittyminen vaatii sitä ekstraravintoa, tuolla määrällä kun ei kateta edes perusaineenvaihduntaa. Ja muista rasva :) Täysin rasvaton ruokavalio on aika nopea tie tuhoon..

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta