Reenausta

Noniin, eilen alkoi sitten jälleen treenaaminen! Kävin about kuuden viikon tauon jälkeen vihdoinkin salilla treenailemassa ja vitsit tuntuikin hyvälle. :) Päätin siis ottaa kortin myös tänne Espoon puolelle FIT1:seen, joka maksaa vain 19,90/kk. Poikaystäväni käy tuolla salilla niin on sitten kiva saleilla yhdessä, kun kerta molemmat tykätään treenaamisesta.
Aijon kuitenkin ottaa vielä toisenkin salikortin salille, jossa voin käydä sitten Helsingin puolella. Ja näillä näkymin SATSille

Eilen puhuttiin vähän näistä mun tavoitteista kropan suhteen ja siitä mihin niitä nyt lähtisi viemään. Tavoitteellinen treenaus on kuitenkin parasta. 
Mun kroppahan on hoikentunut tässä treenitauon aikana, (en nyt tarkoita vaan painoa, varmaan jo palannut entiselleen) mutta lähinnä reidet ja käsivarret ovat kaventuneet ja koko kroppa hieman ehkä kutistunut. Ennen leikkausta treenasin siis maximi kestävyyttä, tein 10 sarjan toistoja ja aika maximi painoilla. Huomasin ainakin itse lihasten kasvua, vaikka te ette olisikaan sitä huomanneet. :) 
Jokaisella meillä on se paino/muoto, jossa kroppamme voi parhaiten ja olemme tyytyväisimmillämme. Tämän tauon aikana huomasin, että viihdyn oikeastaan kuitenkin paremmin hieman sirommassa olemuksessa vaikka en nyt tarkoita, että olisin aikaisemmin iso ollutkaan. Lihasten kasvatus ei ehkä kuitenkaan ole oma juttuni. Sporttinen, naisellinen ja kiinteä. Siinä kolme avainsanaa minulle.

Mietittiin, että paras treenausmuoto näiden kolmen avainsanan saavuttamiseen voisi olla se 75% maximipainoista ja enemmän toistoja, vaikka 20 toiston sarjoja. Tämähän on sitä kiinteyttävää vähemmän lihasta konkreettisesti suurentavaa treenausta. Aerobisia en aijo lisätä, lämppärinä noin 20 min on mielestäni riittävä määrä. Lihastreeni on kuitenkin se tärkein juttu! 
Linkkaan alle muutamia kuvia, joissa haetaan sitä fiilistä, joka mulla on päällimmäisenä…

Kiinteää on mutta ei liian maskuliinista. :)
Myös ruokavaliota pitää nyt skarppia, jotta päästään oikeanlaisiin tuloksiin.
Millaisia treenitavoitteita teillä on syksylle? 
Ja mitä mieltä ylipäänsä, kumpi on kauniimpaa lihaksikas vai vähemmän lihaksikas naiskroppa?

On my way

13 vastausta artikkeliin “Reenausta”

  1. Mulla on juurikin samanlainen vartaloihanne, naisellinen ja kiinteä :) Ootko muuten koskaan kokeillu crossfittiä. Mua houkuttelis kokeilla, näyttää tosi rankalta mutta hauskalta!

  2. Itse tykkään että naisella on lihaksia ihan reippasti. En nyt tarkoita mitään mörssäri-lookkia, mutta esim. sellanen fitness/body fitness-tyylinen kroppa on musta kaunein. Siinäkin tietty raja ettei mennä liian paksuksi. Toisaalta monet body fitness kisaajat on offilla aika ”isossa” kunnossa, millainen ei tietysti ole kaunista mielestäni. Ihanteellsita olisikin body fitness-lavakunto koko vuoden ympäri, mutta todella rankkaa sellainen eikä pidemmän päälle edes terveellistä. Pitänee löytää se kultainen keskitie :)
    Kiva, että olet päässyt treenaamaan ja pitää tosiaan tehdä sitä mikä itselle tuntuu sopivimmalta, tärkeintä siis että itse viihtyy kropassaan :)

    • Mmm, totta. Monet ehkä ajattelevat sen lavakunnon olevan tosi siistiä mutta tosiaan ei taida porukka olla siinä kunnossa kuin sen päivän. :) Ja niin, rankkaahan se on kropalle ja mielelle, vaatii paljon ihmiseltä, joka hommaan lähtee mukaan!

  3. Tuollaista kroppaa itsekin tavoittelen. Ongelmani vaan on ruokavalio. Olen todella perso makealle, enkä tiedä miten rakentaisin päivittäisen ravinnonsaantini. Olen normaalipainoinen (167cm/55kg), mutta olen tyytyväisimmilläni n. 3kg hoikempana.
    Käyn salilla 2-4kertaa viikossa, mutta aerobinen on jäänyt nyt vähemmälle. Tavoitteena on siis kiinteytyä ja saada muutama kilo pois. Voisinko siis mahdollisesti saada sinulta neuvoja ruokavalioon esim. päivittäinen ruoka (mitä/milloin/kuinka paljon)? Olisin todella kiitollinen, jos voisit lähettää sen vaikka sähköpostiini. :) Pääsisin alkuun, jos minulla on selkeä lista mitä noudattaa.

    [email protected]

    • Moikka! Itse en syö orjallisesti minkään ruokavalion mukaan vaan aikalailla fiiliksien mukaan, tosin aikalailla samoja ruokia. Okei, voin mä jonkinlaisen laittaa jos se jeesii sinua. :)

  4. Vähän enempi lihaksia saa kyllä olla kuin näissä missään. Ei näissä hirveesti mitään sporttisuutta ole, laihuutta vain.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta