Kurkistus jääkaappiini

En ole mikään kokkikolmonen tai kulinaristi, ikävä kyllä. Tämä homma selviää viimeistään kurkatessa mun jääkaappiini. Usein se on aika puolitäysi mutta tällähetkellä omaksikin yllätyksekseni se onkin aika täysi! Nyt löytyy aika ruhtinaallisesti perustarpeita eli kananmunia, rahkoja (yleensä käytän jogurttirahkaa mutta nyt poikkeus, koska Ehrmann oli hyvässä alessa), raejuustoa, feta/salaattijuustoa, tofua, ananasta, maitoa, mehukeittoa, hedelmiä ja salaattitarpeita. Ostan yleensä kerrallaan max parin päivän safkat ja kaupassa tulee oikeasti käytyä melkein joka päivä hakemassa edes jotain. Tämä siksi, että koskaan ei voi tietää haluaako huomenna sitä kalaa vai kanaa. :) En suunnittele päivän ruokailuja sen tarkemmin, impulsiivisesti mennään. Tosin, arkisin ruoka on aika samanlaista ja harvoin siis mitään super gourmeeta. 
Niin ja terveellisesti pyrin syömään, se on se perusajatus mun ruokailuissa.

Alla mun päivittäiset lisäravinteet, joita en ikävä kyllä muista ottaa joka päivä. 
Mulle on aina ollut aika hankalaa napsia pillereitä ja en pysty ottamaan koko satsia todellakaan kerralla, tai en edes aamupalan lomassa. 
Aina tulee jossain vaiheessa huono olo.
Tänäänkin olen tainnut ottaa vain maitohapot, omegan ja Green teat… 
Miltä teidän jääkaapissa näyttää? :) 
On my way

12 vastausta artikkeliin “Kurkistus jääkaappiini”

  1. Noi light ja rasvattomat tuotteet on kyl kaukana terveellisestä :D Rasvatonmaitokin on maidoista kaikkein eniten prosessoitu ja aika kaukana ”oikeesta maidosta”.Tosin en voi väittää että rasvattomat tuotteet olis jotenkin epäterveellisiä, mutta jos haluut juoda mahdollisimman puhdasta, luonnollista, vähän prosessoituja tuotteita, niin täysmaito on kaikista lähimpänä sitä tavoitetta.

    • Hmm. Maitoa juon vain kahvissa, tosin täysmaito on mielestäni vaan todella pahaa. :/
      Itse en suosi sitä ns. karppaajien ajattelutapaa, eli paljon kovia rasvoja ja vähärasvaiset minimiin.
      Hyvälaatuiset rasvat ovat eri asia mutta kova rasva kohottaa kyllä veren kolesteroliarvoja, eikä ole hyväksi ihmiselle.

      Itse en ole tarkka vaikka esimerkiksi juuston rasvapitoisuuden kanssa. Ostan kuitenkin yleensä vähärasvaisempaa mutta en rasvatonta. Mielestäni esimerkiksi rasvaton raejuusto on ihan kamalaa. Feta/salaattijuustossa en huomaa juurikaan eroa onko se 3,5 vai 10 %:sta. :)

  2. Komppaan edellistä. Rasvattomilla ja light tuotteilla voi ja pystyy varmasti laihduttamaan ja saavuttamaan tietynlaisia tuloksia jos sitä haluaa, mutta se onkin toinen kysymys mitä kroppa tykkää, kun on aikansa pumpannut itsensä täyteen prosessoiduilla tuotteilla. Rypsiöljy vaihtoon ja tilalle kookosöljy + jääkaappiakin suositella pesemään joskus. Kyllä ne bakteerit viihtyy viileässäkin.

    Jos tuotteesta on jouduttu ottamaan jotain pois, niin se täytyy myös korvata jollain. Light tuotteet ovat pahempia, kuin ns. normaalit. Kevytjuustolla ja muovilla ei ole kovin hirveästi eroa…

    • Käytän lähinnä oliiviöljyä, joka on minulla huoneenlämmössä.
      Niinkuin sanoin, en koe kevyen fetan tai salaattijuuston olevan jotenkin pahaa, eikös nämä ole makuasioita?
      Raejuusto rasvattomana on aivan kamalaa ja samoin vaikka 5 % Edam. Niissä siis komppaan.
      Toinen tykkää rasvan mausta- toinen taas vähemmästä…

  3. Hei Jutta! Huomaatko että noista rasvanpoltatjista tai vihree tee kapseleista olis apua?

    • No olen syönyt nykyään niitä aika epäsäännöllisesti mutta joskus silloin aikaisemmin tuntui kyllä, että olisi poistanut vähän nestettä kropasta ja ehkä kiinteyttänyt? :) Pissalla ainakin saa juosta!

    • Käytän ihan noita perus margariineja, Keijua tms. Oivariini on kyllä parhaan makuista. :)

  4. ”Hyvälaatuiset rasvat ovat eri asia mutta kova rasva kohottaa kyllä veren kolesteroliarvoja, eikä ole hyväksi ihmiselle.”

    Ei kannata uskoa ihan kaikkea mitä siellä telkkarissa sanotaan.

    ”Useimmat kolesterolilääkintää puoltavat tutkimukset ovat lääketeollisuuden rahoittamia. Kun lääketehdas rahoittaa lääketutkimuksen, se tarkoittaa että se valitsee tutkimuksen suorittajat, valvoo sen suorittamista, kontrolloi sen tulosta ja valitsee, mitä julkistetaan ja mitä ei. Lopuksi mainostoimisto tai PR-toimisto viimeistelee tutkimusraportin julkaisukuntoon siivoamalla pois ikävät asiat, kuten tutkijoiden mahdolliset varoitukset, koehenkilöiden oireet jne., ja korostamalla lääkkeen tarpeellisuutta. Aniharvoin modernin lääketieteen historiassa on julkistettu lääketeollisuuden rahoittama, tutkittavalle lääkkeelle epäedullinen lopputulos.”

    Lääkefirmatkin ovat vain firmoja, jotka koittaa tehdä rahaa. Ja ne saavat rahaa myymällä lääkkeitä, mitä enemmän sairaita ihmisiä, sitä enemmän lääkkeitä menee —> tästä tulee voittoa ja pomot ovat innoissaan!!

    • Nooh, musta järkikin sen sanoo, että runsas rasvan käyttö ei voi olla terveellistä.
      Näin meille on opetettu kautta aikojen ja siihen mä uskon. :)

      Muutenkin rasvainen ruoka on musta ällöttävää, oli se sitten kuinka terveellistä joidenkin mielestä. :D

  5. Puhuit joskus että olet alkanut syömään leipää satunnaisesti, ootko sisällyttänyt sen nyt ihan päivittäiseen ruokavalioon? onko jotain tiettyä merkkiä mitä voit suositella? itsekin pohdin pitäisikö kokeilla, ne vältettyinä ovat nyt tässä vuodenpäivät olleet.. :)

    • Juu, vaihtelee aika paljon. Nyt taas ei ole tullut syötyä muutamaan päivään, en tiedä miksi?
      Itse käytän jos käytän niin noita karppinen leipiä ja sitten se realin protskuleipa on tosi hyvää! Kannattaa tutustua noihin vähähiilarisiin vaihtoehtoihin kyllä. :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta