Treenaten

Taas tulisi treeniaiheista postausta, nimittäin viime viikon liikkumiset on mulla kalenterissa ylhäällä teitä varten. Olen ollut nyt todella tyytyväinen tähän treenitahtiin ja moodiin, mikä mulla on päällä. Fressissä on tullut käytyä säännöllisesti ja välillä on treenattu aikataulujen puitteissa myös poikaystävän kanssa Espoossa. 

Viime viikko (Vko 47) näytti tältä:
MA Crosstrainer 25 min + jalat ja pepputreeni.
TI Crosstrainer 30 min + käsivarret & vatsoja jumppapallolla.
KE Crosstrainer 15 min + kuntopyörä 15 min ja kevyt rintalihastreeni. 
Loppuun muutama vatsalihas.
TO Crossari 30 min + selkä- ja olkapäät. Loppuun vatsoja.
PE Vapaa
LA 30 min Crosstrainerilla ja käsivarret. Loppuun 10 min kuntopyörällä.
SU Vapaa

Kuten huomata saattaa olen lisännyt aerobisten määrää hieman, oikeastaan tarkoituksena polttaa rasvaa. Olen miettinyt mitä haluan kropassani tapahtuvan ja reidet ovat mun ns. ongelma-alue, niihin kerääntyy rasva ensimmäisenä, poikkeuksetta. Haluaisin niistä rasvaa pois ja kiinteyttä tilalle, eli toisinsanoen lihasta sopivissa määrin. Kyykkyjä on tullut harrastettua jo pidempään ja ne ovat kyllä ihan mielettömän hyvä juttu. Eilenkin tuli kyykättyä niin, että jalat ihan tärisivät kun salilta lähdin. Ajattelin tehostaa jalkatreeniä ja ottaa vähän mittoja, katsotaan saanko tuloksia aikaan.
Olisiko teillä jotain hyviä vinkkejä jalkojen solakoittamiseen?
Millä olette saaneet nipistettyä senttejä pois reisistä? 
On my way

30 vastausta artikkeliin “Treenaten”

  1. ”reidet ovat mun ns. ongelma-alue, niihin kerääntyy rasva ensimmäisenä, poikkeuksetta. Haluaisin niistä rasvaa pois ja kiinteyttä tilalle, eli toisinsanoen lihasta sopivissa määrin.”

    Mieti nyt järjellä, olet jo nyt niin LAIHA että sulla ei oo rasvaa lähellekään ongelmaksi asti, lihasta tarvitset eikä mitään rasvanpolttoa. Mikä ihmeen ongelma-alue, ei näy ainakaan missään laittamissasi kuvissa. Huh huijakkaa.

  2. Oon samaa mieltä edellisen kanssa. Oot jo mun mielestä ihan liian laiha. Ja puhut vielä rasvanpoltosta, huh huh.. Alkaa kuulostamaan jo vähän hullulta.. Syötkin niin vähän ja kevyesti.. Oi voi.

  3. Ymmärrän mitä tarkoitat, vaikka minun silmiini vartalosi onkin ihan täydellinen..
    Olen itsekin hoikka, mutta ainut alue johon rasva kerääntyy, on reidet.Painon heitellessä muutamalla kilolla on peppu ja reidet ainoa joissa näkyy. Ongelma niissä on se vähemmän mukava vaiva, eli selluliitti. Siihen ei auta, kuin kova treeni, kunnon painoilla.. Kerro ihmeessä minullekin, jos saat jonkun muun hyödyllisen vinkin!
    Jos taas pelkää, että paino tippuu treenatessa, niin progainer on hyvä lisä palautusjuomien lisäksi..

    • Joo, näinpä.
      Hei kiitos vinkistä, pitääkin laittaa korvan taa. =)
      Painoa ei ole tarkoitus pudottaa missään nimessä.

  4. Voisin jakaa muutaman vinkin, jotka toimii! :)

    1. rasvanpolttolenkki (kävely/kevyt hölkkä), syke n. 120-130, 3krt/vko ennen aamupalaa n. 50 min
    2. ruokavaliosta karsitaan huonot sokerit ja kovat rasvat pois (tämän varmaan tiesitkin) ja ne korvataan hyvillä hiilareilla, protskulla ja pehmeillä rasvoilla. Myös veden juonti on tärkeää!
    3. kuntosalilla hyviä liikkeitä reisille ja pepulle on esim. suorinjaloin maastaveto, jalkaprässi, askelkyykky ja normi syväkyykky tangon/käsipainojen/kahvakuulan kanssa, pallon kanssa jalkojen rullaus, ja sitte esimerkiksi lantionnostot alustalla niin kauan, että pepussa/reisissä hapottaa. Ja tietenkin lähentäjät ja loitontajat voi myös tehdä :)

    Toivottavasti oli jotain vinkkiä! ja kaikille tiedoksi, että vaikka itsekkin olen hoikka jne. kertyy kaikki ylimääräinen rasva yms. reisiin eli ei sitä nyt kannata heti tuomita Juttaa jos haluaa itsestään huolen pitää! Tsemppiä Jutta treeneihin!

    • Kiitos Kaisa vinkeistä! =)
      Joo, eiköhän meillä jokaisella ole ”ongelmakohdat” vartalossamme ja useinkaan niitä ei muut näe kuin me itse. Ja mullakin on, vaikka hoikka olenkin.

  5. Jos liki alipainoinen nuori nainen, jolla mahtuu reisien väliin nyrkki (ks. tätä uudemman OnePiece -postauksen kuvat) puhuu rasvanpoltosta ja reisistään ongelma-alueena, hommassa on pahasti häröilyn makua. Henkilökohtaisesti mua ei kiinnosta mitä aikuinen nainen itselleen tekee, mutta se kiinnostaa, että blogistina olet monille itseäsi nuoremmille tytöille esikuva. Terveellistä elämää naiselle ei ole huomattavan kevyesti syöminen yhdistettynä kovaan treenaamiseen ja jatkuviin rasvanpoltto- ja hoikistumispuheisiin.

    • Olen huomannut saman. Ja kun tuota painoindeksiäkin katselee, eipä ole kyllä mitään tarve laihduttamiseen tai ”kiinteyttämiseen” kuten itse ilmaisee. Ennemmin tulis laittaa kalorit plussan puolelle jotta tulisi vähän lihasta kroppaan. Mutta jos on häiriintynyt kehonkuva, on vaikeaa nähdä metsää puilta.

    • Tasan samaa mieltä edellisten kanssa.

      ”Olisiko teillä jotain hyviä vinkkejä jalkojen solakoittamiseen? Millä olette saaneet nipistettyä senttejä pois reisistä?”

      Jutta, HERÄÄ! Jos tämmösiä mietit ihan oikeasti, sinulla on todella vääristynyt kehonkuva (toki silikonien ottaminen todisti sen jo aiemmin), ja tilasi lähentelee syömishäiriötä, ellei jo ole sitä.

  6. Tuttu tunne täälläkin, tuntuu että kaikki ylämääräinen kertyy reisiin vaikka liikunkin paljon. toisaalta olen äärettömän onnellinen hoikasta ja kiinteästä keskivartalosta, ei sen niin väliä jos reidet ja peppu on vähän pyöreämpiä ;)

    Jos vain yhtään ryhmäliikuntakärpänen iskee niin suosittelisin BodyCombattia! siinä saa aivan mielettömän hyvää treeniä koko kropalle edellyttäen että liikkeet tehdään oikein. potkut tehoavat todella hyvin etenkin takareisiin ja pyllyyn:) lisäksi lyönnit muokkaavat kivasti käsivarsia ja keskivartalo tekee työtä koko tunnin ajan samalla kun syke nousee ja kaloreita palaa, ei voi muutakun suositella. lisäksi vielä toimistotyöntekijälle toimii erittäin hyvin niska-hartiaseudun mahdollisten särkyjen karkoittajana. tulipahan oikein bodycombat ylistyspuhe :D mutta suosittelen! :)

    -ella

    • Kyllä! Mulla on myös vatsa sellainen kohta, johon rasva ei juurikaan tartu. :)
      Okei, olenkin kuullut tuosta paljon hyvää joten pitääkin testata. Pitää tsekata kuuluuko Fressin tunti- valikoimaan. :)

  7. ehkä jutta vaan haluaa ihmisten kauhistelua puheillaan rasvanpoltosta ja juuri sellaisia vastauksia että ”hui kun olet jo laiha” mutta mikässiinä. luin jostain postauksesta että oot 171/55 ni eikö se ala olla jo vähän alipainon puolella muutenkin

  8. No ompas täällä haloo päällä. Olen ihan normaalipainoinen nainen, joka treenaa ja haluaa kiinteyttää kroppaansa. Kyllä ne muutkin kuin ylipainoiset voi polttaa rasvaa ja niinhän hyvin monet tekevätkin. Ja mä en sanonut laihduttavani vaan kiinteyttäväni. Kyllä hoikemmillakin ihmisillä voi olla ns ongelmaalueita. Mä vaan sanon nämä asiat julkisesti mutta onhan salit pullollaan hoikkia/normaalipainoisia naisia, joilla on jotain tavoitteita kropan suhteen. Että voitte rauhoittua ja jättää anoreksia puheet sikseen.

  9. Kyllähän Jutta on todella hoikan ja hyväkroppaisen näköinen, mutta kaikkia ongelmakohtia ei välttämättä muut näe. Itsellänikin on hoikka kroppa ja muut kauhistelee treenaamistani, mutta eiväthän muut näe esimerkiksi vähän hyllyvää ja selluliittista peppua, joka farkuissa näyttää kuitenkin hyvältä.

    Eli ette te muut välttämättä huomaa/näe kaikkea, joten älkää meuhkatko.

  10. Jos haluut kiinteyttää jo ennestään todella hoikkia reisiä, niin juoksu ja reipas kävely hyviä vaihtoehtoja. Kalorit miinukselle niin jossain vaiheessa jotain tapahtuu, mutta terveyskin siinä myös menee.

    Mutta haluatko reisiin mitään muotoa…? Jos haluat niiden olevan kiinteät ja muodokkaat ja edelleen hoikat, niin sinuna marssisin salille kovat treenit mielessä ja ruokavaliosta sen verran että kaloreita pikkasen plussalle ja proteiinia n.2g/kg. Ja kovilla salitreeneillä tarkoitan oikeesti tuskasta rääkkiä liikkeillä jotka laittaa kehon kunnolla toimimaan. Eli kyykkyä ja mavea isoilla painoilla, niin että huimaa!

    Jos koet nyt että sun reidet on ”läskit” niin johtunee varmasti siitä, että niiden lihasmassan osuus on olematon, jolloin ne ei edes tunnu kimmoisilta, vaan reisissä tuntuu vain pieni rasvakerros ja nahka mikä luo illuusion siitä, että ne olisivat läskit.

  11. Sun kroppa on siinä kunnossa, että liikuntaa kannattaa harrastaa lähinnä ylläpito mielessä! Ja se jos mikä on ihanteellinen tilanne kun ei tarvitse painoa pudottaa! :) Toki sitä itse aina löytää omasta kropasta parannettavaa, mutta näin ulkopuolisen silmin näytät jo nyt upealta! :)

    • Joo, ei tässä nyt painoa olla pudottamassa vaan lähinnä muokkaamassa kroppaa. :)
      Niinkuin olen jo useamman kerran maininnut meillä jokaisella on ongelmaalueemme, myös sinulla ja minulla. Ei niitä ulkopuolinen välttämättä osaa osoittaa. Eli postauksen tarkoitus ei ollut sanoa, että hyi kun mulla on läskit jalat vaan, että niissä on vielä muokattavaa mun mielestä.
      Kiitos sulle kommentista ja kivaa jatkoa! =)

  12. Todennäköisesti tossa aerobisen lisäämisessä käy niin, että pienenet vaan ja jalat pysyy samassa suhteessa ”löysinä”, niin kuin itse asian ilmaiset. Sen sijaan uskoisin, että kunnon painoilla pienillä toistoilla kyykyissä plus muissa jalkaliikkeissä saat ehkä pikemminkin toivomaasi kiinteytystä jalkoihin. SInuna en rasvaa ehkä lähtisi polttamaan vaan pikemminkin muokkaamaan lihasten muotoa :) Omaan silmääni näytät hyvältä jo noinkin! Tsemppiä reeneihin!

    • No en mä aerobista nyt suuremmin ole lisäämässä. Teen yleensä 30 min treenikerran yhteydessä. Ja tämä ei liene kovin suuri määrä. Monet heittää tunnin aamulenkkejä ja käy vielä illalla salilla. Mutta salitreeniä ehdottomasti jaloille, tiedän sen itsekin, että sillä tosiaan saa muotoa ja tuloksia. =) Kiitos paljon kommentista ja tsemppiä sinnekin!

  13. Hei oletko kokeillut juoksijakyykkyä Smithissä? Tehoaa pohkeista aina peppuun asti

    • Jäi hieman kesken tuo aiempi kommentti, ei jostakin syystä antanut kirjoittaa enempää kun puhelimella kirjoittelin. Mutta siis liikkeessä alkuasento on yhdenjalankyykky ja sieltä noustaan (ponnistaen) ylös ja takimmainen jalka eteen 90 asteen kulmaan ja vähän yli ja tukijalalla noustaan samalla päkiälle. Liike saa varsinkin alussa sykkeet koholle ja menee hetki ennenkuin oikea liikerata löytyy ja keskikroppa pysyy tukevana paikallaan ilman heijausliilettä. Tästä sitten vaan jalka takaisin taakse, kyykky, ja ponnistus taas ylös. ;) Kannattaa kokeilla ja harjoitella! jostain Fitlehdestä ensimmäisen kerran pongasin ja sattumalta oli seuraavassa ohjelmassani. :)

  14. Omasta mielestäni jokainen saa treenaa ihan millä syyllä tahansa, oli se sitten kiinteyttäminen tai pelkästään liikunnan ilo. Ja jokainen nainen pitää jotain osaa kehostaan huononpana kuin jotain muuta ja jos se jollakin on reidet tai mikä tahansa muu, ei siihen väliin voi tulla sanomaan:”Ei se saa/voi olla, ku oot niin laiha!”
    Jokainen voi itse valita minkä takia treenaa ja kuinka paljon.
    Jutta, sulla on tosi kaunis kroppa, pidä siitä kiinni ;)

    free-emmi.blogspot.fi

    • Kyllä, olen samaa mieltä kanssasi. :)
      Ja jokaisella on ongelmakohtansa, myös mulla. Eli ihan turhaan täällä vauhkotaan kaikenmaailman sairauksista jos haluan vaan treenata jotain osaa kropassani… :D
      Huhhuh. Kiitos sulle kommentistasi ja ihanaa alkutalvea- jos tätät talveksi jo voi sanoa? :)

  15. Reidet on kans mulle sellanen kohta josta sais rasvat lähtee. Voisitko tehä jonkilaisen postauksen reisien/pepun kiinteyttämisestä? :))

  16. Ootko koittanut TRX nauhoja. Jos salilta löytyy sellaiset niin kannattaa ehottomasti kokeilla! Liikkeet tehoaa koko vartaloon ja erityisesti takareisille on paljon liikkeitä.

    • Itseasiassa en ole. Elixiassa taisi olla mutta nyt en ole varma onko Fressissä. Täytyy tarkistaa asia. :)

  17. Kyllä ne on ne kyykyt ja mave joilla oon jalat saanut timmiksi. Juoksu toki kuluttaa kaloreja mutta ehkä max. mäkivedot ja pikamatkat muokkaa bebaa, ja kuinka moni meistä niitä harrastaa, ainakaan tarpeeksi! Eli salille mars, syväkyykky tai box-kyykky ja erilaiset hyppyliikkeet tms. on ihan parhaita reisien ja berberin muokkaajia! Tsemppiä treeneihin, meikäläisellä ainakin just takareiskaan ja pakaroihin on vaikein saada tuntumaa, etureidet kun meinais ottaa kaiken treenin :( (Kantsii tota etureiskadominanssia varoa kyykyssä, googleta vaikka jos et oo vielä diagnosoinit ja korjannut itselläsi – suurimmalla osalla se kuitenkin on!)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta