Pari sanaa

Mietin tässä kirjoitanko vai enkö kirjoita, lisääkö se kenties vain vettä myllyyn? Noh, päätin kuitenkin kirjoittaa. Monella täällä tuntuu olevan hieman ”outo” käsitys mun treenaamisesta, kovasti tulee vinkkejä suuntaan jos toiseen. Milloin pitää lisätä painoja, milloin syödä enemmän, milloin mun peppu ei näytä siltä kuin sen pitäisi ja mitä vielä. Haluan kirjoittaa tämän nyt selvennökseksi kaikille ”opastajille” mutta positiivisessa mielessä tietenkin. :)

On ihan okei kommentoida treenejä, ruokailujani ja vartaloani. Asetanhan ne itse omasta tahdostani tänne teidän jokaisen nähtäväksi ja välillä kyselen mielipiteitänne asioihin ja on todella kivaa, että kommentoitte. Mun yhteistyö- sali on Fressi ja tykkään käydä heillä treenailemassa, olenhan pitkään jo harrastanut liikuntaa ja se on tuonut paljon hyvää mieltä ja oloa meikäläiselle. Jossain vaiheessa fundeerasin bikini fitnesstä sun muuta kisailua ja mietin haluaisinko haastaa itseäni tuohon. Jonkun aikaa asiaa pohdittuani päädyin siihen, että en. Mä en halua elää tiukalla ruokavaliolla ja muutenkin haluan elämässä olevan paljon muutakin sisältöä kuin vaan oma napa, oma kroppa ja sen treenaaminen. Lisäksi mielestäni kaunis nainen on sporttinen, timmi, kiinteä mutta ei mikään hurjan lihaksikas, ei edes niin lihaksikas kuin bikinissä ollaan. Tykkään naisellisuudesta, siitä, että peppu on pyöreä, hieman pehmeäkin ja kroppa ei ole pelkkää luuta ja nahkaa- eikä pelkästään niitä lihaksia. Nostan kuitenkin suuresti hattua näille naisille, jotka jaksavat kisata ja pystyvät haastaa itseään tuohon. Musta kuitenkin tuntuu, että monelle on jäänyt joiltain vanhoilta ajoilta mieleen sellainen ajatus, että myös minä haluan treenata tavoitteet jossain fitneksessä tms. Mutta asia ei ole näin. Mä olen jo tällä hetkellä tyytyväinen mun vartalooni ja en todellakaan koe tarvitsevani sen kanssa mitään suurta muutosta. Olen aina ollut hoikkarakenteinen ja toisten mielestä pienikin. Toki kropassani on muovattavaa ja siksi monesti saatan täälläkin mainita jotain tavoitteita tai toiveita, kiinteytystä sun muuta. Aina pitää olla tavoitteita, myös treenaamisessa.  Oikeastaan mun mielestä koskaan ei voi olla liian hyvässä kunnossa. :)

Olen varmaan aika tyypillinen naistreenaaja. Käyn salilla, jotta kroppa pysyy kuosissa ja mieli voi hyvin. Toki on kiva huomata tuloksia ja täten saada uutta motivaatiota. En ole dieetillä, pyrin syömään terveellisesti ja itseasiassa syön aika vaihtelevasti. En vedä joka päivä protskua orjallista määrää vaan syön aika pitkälle myös fiilis- pohjalta, mitä tekee mieli. Terveellisyys ja hyvinvointi kiinnostaa mua kuitenkin siinä määrin, että välillä innostun kokeilemaan jotain lisäjuttuja näihin liittyen. Pääosin kuitenkin katson ruokailua suurpiirteisesti, syön terveellisiä asioita suurimman osan viikosta ja silloin, kun on nälkä. En laske kaloreita tai punnitse ruokaa. 

Siispä te, jotka analysoitte mun kroppaa ja lihasten kasvua ja annatte vinkkejä miten saisin ne kasvamaan jne. on täysin turhaa. Mä tiedän paljon noista jutuista, luen treenilehtiä sun muuta ja lisäksi lähipiirissä on Personal Trainereitakin. Eli infoa kyllä löytyy. Saattaa kuulostaa tylyltä mutta en tarkoita sitä niin, haluan vaan korjata vääriä luuloja ja ylipäänsä sen, että mihin suuntaan itse haluan vartaloani viedä. Se mun tavoite ei välttämättä ole juuri se sun tavoite, se kannattaa muistaa. Alla on esimerkkejä mun mielestä kauniista naisvartaloista. Eivät nuokaan ilman treeniä ole syntyneet.

Treeni- iloa! :)
On my way

31 vastausta artikkeliin “Pari sanaa”

  1. Sulla on ihan valtavan hyvä asenne, nostan sulle näkymätöntä hattua aivan juuri nyt! Itse henkilökohtaisesti ihailen myös treenattua ja hyvinvoivaa kroppaa – mutta muodosta en luopuisi, en pienestä kaareta lantion tai pepun seudulla. Se on mun mielestä se mikä tekee naisen. Kaikki treenaavat ja pitävät erilaisista vartaloihanteita ja sehän on itsestäänselvä makukysymys. Fyysinen ja henkinen hyvinvointi kulkee käsi kädessä! :-)

  2. Moi! Mä kommentoin eilen painoistasi, taisin vahingossa kirjottaa sen jotenkin ilkeesti. Se ei ollut tarkoitus, anteeksi:) tarkoitukseni oli vaan varmistaa, että tiedät ettei isoilla painoilla sun jaloistasi tule paksut vaan isommilla painolla sun treenien teho kasvaa:) lihakset saavat tosi pienen örsykkeen noin kevyeistä painoista:) sinä kun vaikutat siltä, että ajattelet niin kuin ennen; pienillä painoilla kiinteytän, mikä on hölynpölyä:) Sulla on niin kaunis ja siro kroppa, että isommilla painoilla saisit upeita muota ja sirolla tavalla lihaserottuvuutta:)

    • Moikka! Ei mitään, toki jokaisella on oikeus kommentoida blogiini ja myös sinulla on oikeus sanoa mielipiteesi. :)

  3. Oon kans ihmetelly tota älytöntä kommentointia. ite oon kyllä huomannu että isot painot ei sovi mulle, tulee liian tuhti olo!? Siksi teen ennemmin pidempiä sarjoja ja sopivantuntuisilla painoilla..niin pysyy hyvä ja kiinteä olo . Tsemppiä :)

  4. Ja anteeksi vielä tosiaan, jos aiheutin pahaa mieltä eilisellä kommentillani, ei ollut todellakaan tarkoitus. Vaikutat tosi ihanalta ihmiseltä ja oot uskomattoman kaunis + omistat harvinaisen samanlaisen ajatusmaailman kun minä:) Kaikkea hyvää sulle!

    • Et oikeastaan aiheuttanut pahaa mieltä vaan enemmänkin mulla herää välillä ihmetystä noita kommentteja kohtaan ja siksi kirjoitin tämän. :) Eli ei huolta. :) Kaikkea hyvää myös sinne!

  5. Hyvä Jutta! Itsekin olen hieman kummastellut noita treenivinkkejä mitä blogiisi satelee usein hieman epäystävälliseen sävyynkin. Jokainen treenatkoon omien tavoitteidensa mukaisesti, pääasia että urheilee! :) Sinulla on kadehdittavan siro kroppa :)

  6. Heippa, ihan vaan treenaamisesta tuli mieleen, kun kuitenkin ymmärrät noista asioista jonkun verran enemmän, että haluaisitko tehdä joskus erilliset postaukset, miten treenataan kuntosalilla peppua (juurikin sitä pyöreyttä) sekä vatsoja (kokonaisuus, mutta alavatsa erityisesti!).. sellaiset kiinnostaisi kovasti! :)

  7. Sulla on aivan älyttömän upea asenne ja sulla on kyllä aivan mieletön kroppa! Miksi sitä muuttamaan :)) Toi 5. kuvan tytöllä on aivan unelma kroppa!! :)

  8. Ihan mielettömän hyvä kirjoitus! Oon niin samaa mieltä. Ja mä luulen että monet ei edes tajua sitä, ettei välttämättä treenata vain ja ainostaan sen takia, että pysyis hoikkana ja hyväkroppasena, vaan myös siksi että pysyy virkeämpänä ja tulee hyvä mieli ja olo kaikin puolin! Oon aika lailla samanlainen treenaaja itsekin. En punnitse ruokaa enkä pidä liian tiukkaa ja orjallista ruokavalio, mutta pyrin syömään terveellisesti ja ”maltillisesti”. Se on kuitenkin enemmän elämäntapa kuin dieetti.

    • Kiitos! Ja niin, mulle tämä kaikki on myös elämäntapaa ilman mitään suurta suurempaa tavoitetta. Pääasia, että viihdyn kropassani ja mieli voi hyvin! :)

  9. Loistava kirjoitus! Tuntuu, että bikinifitness yms. ovat jotenkin nyt niin ”in”, että osalta unohtuu, ettei kaikki tavoittele sellaista vartaloa. Mun tavotteet on hyvin samanlaiset kuin sun ja niin paljon kuin rakastankin liikuntaa niin en ikinä haluaisi itselleni bikinifitness-vartaloa.

  10. Loistava kirjoitus! Tuntuu, että bikinifitness yms. ovat jotenkin nyt niin ”in”, että osalta unohtuu, ettei kaikki tavoittele sellaista vartaloa. Mun tavotteet on hyvin samanlaiset kuin sun ja niin paljon kuin rakastankin liikuntaa niin en ikinä haluaisi itselleni bikinifitness-vartaloa.

  11. Jokaisella on tietty omat ihanteensa jne. Itte en ole mitenkää ”pienikokonen”. Mua on sanottu lähinnää fyysiseksi, koska mulla kasvaa lihas melko helposti, jos oikeen reenaan..ei mee ku muutama kuukausi. Mulla on peppu ja reidet aika sellasta ”ghettotyyliä” ja muutenkin mun tarttee olla tarkka siinä mitä syön ja ilman urheilua olisin varmasti hieman pyöreä. No jokatapauksessa siis mun mielestä noi sun laittamas naisten kuvat on sellasia, et on toki reenattu. Pakko vaan sanoa, et sellanen ihminen, joka omaa tällaset geenit ku mulla, ni on kyllä OIKEESTI mitä suuremman vaivan kautta saavutettava se timmi lookki. Siks mä en näe noitten kuvien naisissa läheskään niin paljon vaivaa, kuin ihmisillä, jotka on luonnostaan ”isohkoja, enkä tosiaan koe olevani ainoa tässä mietteessäni.

    • Olet oikeassa. Mulla on myös ystäväpiirissä ihmisiä, jotka omaavat geenit joilla hoikkana tai edes normaalipainossa pysyminen on hankalaa. Tai vaatii paljon treenausta ja ruokavalion tarkkailua. Jokainen me ollaan niin yksilöitä, että sen takia ei mielestäni saisikaan lähteä kovalla kädellä ruotimaan ja arvostelemaan toisen treenejä ja ruokailuja. Toiselle toimii toinen ja toiselle toinen.

  12. Jokaisella on tietty omat ihanteensa jne. Itte en ole mitenkää ”pienikokonen”. Mua on sanottu lähinnää fyysiseksi, koska mulla kasvaa lihas melko helposti, jos oikeen reenaan..ei mee ku muutama kuukausi. Mulla on peppu ja reidet aika sellasta ”ghettotyyliä” ja muutenkin mun tarttee olla tarkka siinä mitä syön ja ilman urheilua olisin varmasti hieman pyöreä. No jokatapauksessa siis mun mielestä noi sun laittamas naisten kuvat on sellasia, et on toki reenattu. Pakko vaan sanoa, et sellanen ihminen, joka omaa tällaset geenit ku mulla, ni on kyllä OIKEESTI mitä suuremman vaivan kautta saavutettava se timmi lookki. Siks mä en näe noitten kuvien naisissa läheskään niin paljon vaivaa, kuin ihmisillä, jotka on luonnostaan ”isohkoja, enkä tosiaan koe olevani ainoa tässä mietteessäni.

  13. Hei kuka toi nainen on rannalla mustissa bikineissä? Täydellinen vartalo!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta