Käsivarret

Kun nyt kerta olen tähän treenipostaus tahtiin päässyt, laitetaan samaan syssyyn mun eilinen käsivarsitreeni. Aikaisemin en treenannut käsivarsianikaan ”kunnolla” mutta nykyään käyn useamman liikkeen läpi ja käsivarsipäivä on mun ihan lemppari. Kirjoitan tähän nyt yhden käsivarsitreenin mutta en tokikaan tee joka viikko sitä samalla tavalla. Käsivarsipäiviä pidän 1-2, viikosta riippuen.

Lauantain treeni:
1. Kuntopyöräilyä 20 min kovalla temmolla.
2. Hauis- kääntö laitteella, suora tanko joka käsissä ranteet lattiaan päin.
10×3 ja painoa 10 kg.
3. Ojentajat ylätaljalla, 3×12 ja painoa 10 kg.
4. Hauikset yksi käsi kerrallaan ”koukulla”. 
Toisella kädellä tuetaan treenattavaa kättä vähän kyynärpään yläpuolelta. 
15×3 molemmille käsille.
Painona mulla 2,5 kg, mikä kuulostaa ehkä pienelle mutta liike on niin kohdistettu, että
tuntuu kyllä ja tuolla toistomäärällä varsinkin. 
5. Ojentajat laitteen suoralla tangolla, tanko ylhäällä. Kädet ranteet poispäin itsestä.
Painoa 12,5 kg, 10-13×3. Ihan mun lempi liike ojentajille! 
6. Penkillä istuen hauiksia painot molemmissa käsissä ja kädet ranteet itseen päin,
eli paino on ns. leveällä. 6 kg molemmissa käsissä ja toistot 10×3.
7. Ojentajakääntöjä niskan taakse penkillä istuen. 
Yksi 8 kg:n paino ja toistot 3×10.
Loppuun vielä tehovatsat penkillä.
– Maaten penkillä, tuetaan käsin kroppaa suunnilleen pään kohdilta ja lasketaan 
jalkoja suorina alaspäin. 10×3 toistot.
– Penkillä puoli- istuvassa asennossa, käsillä tuetaan kroppaa vähän takapuolen yläpuolelta. 
Sitten lähdetään suoristamaan jalkoja ja samalla viedään kroppaa taaksepäin,
sitten taas koukistetaan jalat ja tuodaan kroppa polvien kohdalle. 
Ikäänkuin saksaava liike, vähän hankala selostaa.
Siinäpä se. :)
Miltä teidän käsivarsitreenit näyttävät? :)
Tehtiin eilen todella hyvää ”hiilaritonta pizzaa”, joka tehtiin pelkkään kananmunapohjaan.
Olin ihan äimän käkenä miten hyvää siitä tulikaan! :)
Pakko kirjoittaa teille kyllä joku kerta siitä.
Kivaa sunnuntaita! :)
On my way

8 vastausta artikkeliin “Käsivarret”

  1. Kiva ku kerrot miten treenaat salilla, koska täälläpäin ei ole mitään ohjaajia/neuvojia siellä eikä edes tiedä tekeekö ne liikkeet oikeen kun ei kukaan ole sanomassa mitään :D Sen takia ei oikeen inspaa salilla käyminen, kun ei tiiä mitä kannattais tehdä. Jotenki helpompi kotona suunnitella omat jutut :) Ja ruokaohjeita/juttuja saa laittaa paljon, yritän syödä terveellisesti mutta on vähän ristiriitasta nykyään että mikä sitten onkaan terveellistä ja mikä ei :D

    • Joo, kiva kuulla että tuli tarpeeseen! :)
      Tsemppiä treeneihin ja ruokailuihin. =)

  2. Kiitos tästä postauksesta! Toivoinkin tällaista pari päivää sitten. :) Iloa sunnuntai-iltaan!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta