Yksi välipala

Olen pitkästä aikaa alkanut uudelleen suosimaan Valion pehmeää rasvatonta maitorahkaa. Jossain vaiheessa sain tähänkin ihan yliannostuksen ja jätin maitorahkat kokonaan ruokavaliostani. Nykyään olen sekoitellut niistä kivoja välipaloja ihanien hedelmien tai marjojen kera. Useimmiten syön vaan puolikkaan purkin rahkaa kerrallaan, koska olen huomannut, että silloin vältän sellaisen hieman ”ähkyn” olotilan. Liian iso määrä maitotuotteita saa ainakin omassa vatsassani helposti aikaan tuhdin ja limaisen olon. Tänään mixasin rahkaa ananaksen ja viinirypäleiden kanssa, nam nam! Millaisia rahkaherkkuja te väsäilette? Ja kumpi voittaa Valio vai Ehrmann? :)

Ihan karsea sää ulkona, joten tämä ilta menee salin jälkeen kultasen kainalossa.
Vaikka ulkona tuiskuaisi, siellä on aina ihanan lämmin!
Oliko jo liian ällöä? ;)
Kivaa iltaa sinne, pus!

PS. Purkkavoittajan julkaisen illemmalla tai viimeistään huomenna!
On my way

18 vastausta artikkeliin “Yksi välipala”

  1. Mä vältän KAIKKIA rasvattomia/kevyt tuotteita!
    Suosittelen lukemaan Antti Heikkilän Parantavat rasvat- kirjan. Antti Heikkilä on tunnettu karppaus-bumista, mutta sitä dieettiä en tässä yritä tyrkyttää. Pointtini on, että tuotteet joista on keinotekoisesti poistettu rasva, lisäävät raskasmetallien määrää kehossamme. Esimerkiksi rasvattomalla maidolla ei ole mitään tekemistä maidon kanssa: se on tutkitusti värjättyä vettä johon on lisätty mm. kalsiumia ja d-vitamiinia.

    Itse laitan rahkaan vaihtelevasti pilttiä/mitä tahansa hedelmiä/ omenaa&kanelia/ hunajaa&pähkinöitä.

    Useimmiten rahkan sijasta ostan purkin turkkilaista jugurttia. Se pitää nälän loitolla pitkään, se sopii leivontaan&ruuan laittoon&kastikkeisiin/dippeihin ja sellaisenaan.

    • Juu, kukin tavallaan. Mun makuun tuo turkkilainen on ihan liian tuhtia, tulee ihan äklö olo jos sitä vetää. Pähkinätkin sopivat ihanasti rahkaan. :)

  2. X-tran rahka on parasta :-) Ja halvintaki vielä, alle euron/500g pönikkä!

  3. Oon kokeillu monia eri rahkoja, mutta ainut jota pystyn syömään on juuri tuo Valion pehmeä maitorahka. Siitä tuli muuten nyt se uutuusversio: täyteläinen, jossa on 2,3% rasvaa. Sitäkin vois kokeilla :) Viime aikoina olen syönyt välipalaksi aina puolikkaan rahkan, johon sekoitan purkillisen päärynä-mango-pilttiä :)

    • Joo, mulla oli jossain vaiheessa kunnon stoppi, jollon en saanut alas minkään sortin maitorahkoja. Ajatuskin ällötti. Pieni paussi teki hyvää ja nyt syön tosiaan pienemmissä annoksissa niitä. :)
      Piltti on myös yksi mun suosikeista noiden seassa!

  4. Valion pehmeetä suosin minäkin :) Sekaan ananasta, tai mehukeittoa. Joskus banaania. Tummaa soijarouhetta (proteiinia 53g/100g!!) laitan usein muutaman ruokalusikallisen sekaan, etenkin mehukeiton ja rahkan kanssa toimii hyvin. Nyt kun olen rahkan makuun päässyt treenaamisen ja elämäntapamuutosten myötä, en pysty enää syömään imeliä sokeroituja jogurtteja ym.

  5. Xtra ja Ehrmann + appelsiinia. The best!!

    Turkkilaista sitten taas joku viikko, kun rasvaton tökkii. Tai sitten sekaisin! Mutta tästä Valiosta en tykkää :(

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta