Smoothiella

Musta on kehittynyt tässä pienen ajan sisällä aikamoinen smoothie- hirmu. Olen kokeillut nyt aika montaa reseptiä ja tehnyt erilaisia variaatioita tuosta herkkupommista. Yksi parhaista ja lemppareistani on ehdottomasti mansikka- appelsiini smoothie. Appelsiini tuo kivan koostumuksen hedelmälihansa ansiosta ja mansikka sopii siihen täydennykseksi todella hyvin. Jätän yleensä muutenkin aina smoothien koostumuksen hieman paksummaksi ja päälle sujautan vielä jotain lisuketta. Tykkään myös syödä noita aina lusikalla juomisen sijaan. :) Tulee olo, että oikeasti syö jotain. Onko moni muu tykästynyt tuohon mansikan ja appelsiinin yhdistelmään? :)
250 g mansikoita
1 appelsiini pilkottuna
1 purkki rasvatonta maitorahkaa
Hieman makeutusainetta
Äsken käväsin ripsihuollossa ja nyt on jälleen kauniit ripset muutamiksi viikoiksi. 
Seuraavaksi olisi tarkoitus sitten suunnata Espooseen ja ilta- salille. 
Treenit ovat kulkeneet kivasti viime päivät, joten vedetään samaan syssyyn vielä parit treenit! ;)
Huomenna on vapaata ja aloitellaan vapun vietto, onko teillä jo suunnitelmia? :)
On my way

17 vastausta artikkeliin “Smoothiella”

  1. mäkin oon täysin hurahtanut noihin smoothie-juomiin!! en ookkaan kokeillu vielä mansikka-appelsiinia, mutta täytyy ehottomasti koklaa! mun lemppari on mansikka-ananas. eli purkki rasvatonta maitorahkaa, mansikoita jonkun verran, ei tartte edes kauheen paljoa, sit purkki ananasmurskaa mehussaan eikä tartte lisätä edes mitään makeutusainetta tai sokeria! aivan tajuttoman hyvää, namnam.

    • Joo, no siis pitkään en käyttänyt makeutusainetta mutta pari päivää sitten ostin, koska esim. mansikoihin toimii tosi hyvin kun ovat vielä vähän kitkeriä. On sitten tullut heitettyä sitä myös smoothieihin.

  2. Käytä turkkilaista jugua niin ei tarvii mitään makeutusaineitakaan! Ja urheilijana tarvitset myös sitä hyvää rasvaa! Eli suinkaan kaiken ei pidä olla rasvatonta…

    • Ymmarran pointin mutta kehtaan vaittaa ettei turkjug rasva oo sita ”hyvaa” rasvaa..

    • Juu ei maitotuotteissa oo ikinä hyvää rasvaa! Ne on kovia rasvoja…:)

    • Ajattelin, etten jaksa edes kommentoida tätä enempää, mutta: tottakai turkkilainen jugurtti on tuhtia tavaraa, siinä on paljon rasvaa. Jos vetää pullaa, karkkia, hamppareita ym. hiilariövereitä jatkuvasti, tuhdimmat jugurtit kannattaa jättää syömättä ja syödä mieluummin niitä kevyt-tuotteita (joissa kuitenkin valitettavasti usein lisättyä sokeria!). Jos kuitenkin urheilee paljon ja syö pääasiassa kohtuudella hyviä hiilareita (kuten Jutta ymmärtääkseni tekee), voi syödä myös rasvaisempia vaihtoehtoja, joka EI TARKOITA sitä, että niitä vedetään ämpärikaupalla! Tällainen rasvainen jugurtti on ihan hyvä vaihtoehto smoothieihin, marjojen kanssa syötäväksi ym. Se ei itsessään lihota!

      Mutta tottakai nämä riippuu ihan siitä, mitä muuten syö, mitä harrastaa jne.

    • Mun ei varmaan tarvii tähän enää kauheasti lähteä lisäilemään. :) Tokikaan kaiken ei tarvitse olla rasvatonta mutta vähälaktoosinen maitorahka tuppaa usein olemaan juuri tuota kevyttä versiota. Mä en tykkää tuosta turkkilaisesta jogurtista, joten siksi en sitä syö. Tiedän kyllä, että rasva ei ole se paha vaan ennemmin sokeri, joten rasvaa en välttelekään mutta kyllä noita rahkoja katsoessa huomaa siellä aika paljon vähärasvaisia versioita olevan…

  3. Smoothiet on hyviä, mutta mä tykkään aina syödä ja ”pureskella” (:D) ruokani niin harvemmin tulee tehtyä. Vaikka aina innostun uudestaan kokeilemaan jospa sittenkin tykkäisin, kun nään blogeissa tällaisia ihania kuvia :)

  4. Moi! Haluisitko jakaa enemmänki sun smoothie-löytöjä? Mä oon aivan koukussa kans smoothieisiin! Laitoit viimeks vinkkiä pakastetuista mangokuutioista..oli pakko mennä kauppaan ja ai että mitä herkkua siitä syntyikään! Kiitos blogista. Sitä on ilo seurata.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta