Treenifiiliksiä

Te pidempään blogiani seuranneet tiedättekin, että terveelliset elämäntavat ja treenaus ovat osa elämäntapojani. Itse hieman ihmettelen monien ihmisten tätä alkuvuoden meininkiä, aloitetaan treenit tammikuussa mutta jo helmikuussa ollaan lopen kyllästyneitä. Treenaus on mielestäni elämäntapa mikä jokaisen tulisi opetella. En nyt sano, että jokaisen tulisi harrastaa salitreeniä tai juoksua kuten minä, mutta jokaisen tulisi etsiä itselleen edes joku mieluinen liikuntamuoto. Väittäisin jopa, että liikkuvan ihmisen elämä on monin tavoin parempi laatuisempaa kuin ihmisen joka ei huolehdi itsestään kuntoilemalla. Ja varmaan näihin terveydellisiin sekkoihin ei tarvitse edes mennä… 

Meillä jokaisella liikkuvalla on omia tavoitteita, toisille se on henkinen hyvinvointi, hyvä olo ja toisille taas ulkoinen kropan tikissä pitäminen. Itse sanoisin, että molemmilla puolilla on merkityksensä. Minulla ainakin on hyvä olo henkisesti, kun mahdun vaatteisiin ja olo ei ole jatkuvasti kiristävä ja turvonnut. Nyt jo noin 1,5 vuoden ajan olen treenannut lihaskuntoa juoksun lisäksi. Ja tätä oikeasti sopivissa määrin, tarkoituksenani ei ole tämä body- tai bikini fitness mikä on nyt aivan melkein ärsyttävän in. En ole oikeastaan koskaan pitänyt kovin lihaksikkaasta naiskropasta mutta sitten toisaalta en myöskään mistään luisevasta laihiksestakaan. Salilla treenaan suunnilleen kolme kertaa viikossa pitääkseni lihaskuntoa yllä ja kropan suhteellisen kiinteänä. Treenit jaan kolmijakoisesti, eli 1. jalka- ja pepputreeni, 2. Kädet ja rinta 3. Olkapäät ja selkä. Vatsalihaksia en ole yhdistänyt mihinkään yksittäiseen treeniin vaan treenaan niitä oikeastaan jokaisella salikäynnillä jonkun verran treenien päätteeksi.

Niin ja toki tavoitteitakin löytyy, eli oma ns. ongelma- alueeni löytyy navasta alaspäin. Peppu ja reidet voisivat aina olla kiinteämpiä ja pienempiä… En siis haaveile siitä megalarge pepusta mistä joka toinen nainen varmaan nykyään unelmoi. Ei kiitos Kardashiania tänne… :) Lisäksi pieni tavoite kesälle olisi parantaa vatsalihaksia parempaan rantakuntoon. Onneksi ne on suhteellisen helppo saada paistamaan jos vatsassa ei ihan hirveästi rasvaa ole. Salin lisäksi tosiaan harrastan juoksemista pari kertaa viikossa, siitä tulee ihan erilainen olo johon jää kyllä koukkuun. On ollut muuten aivan ihanaa, kun vielä on voinut juosta ulkosalla! Juoksumattoon en ole oikein vieläkään tottunut…

Treeniliivit Funky Lady
Toppi Only
Treenihousut Cubus
Kengät Nike

Millä treenifiilisillä te olette lähteneet tähän uuteen alkaneeseen vuoteen?
Löytyykö paljon tavoitteita?
Todella paljon tsemppiä treeneihin, tehdään mahdottomasta mahdollista! ;)
On my way

30 vastausta artikkeliin “Treenifiiliksiä”

  1. Hei Jutta! Olen seurannut blogiasi säännöllisesti jo alkuajoista lähtien, mutta vasta nyt kommentoin ensimmäistä kertaa. Sain sinusta voimaa (tuntuupa tyhmältä kirjoittaa näin ananyymille bloggaajalle. :D) toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni, eli ottaa aikoinani rintoihini täytettä juuri samaisessa paikassa.

    Rakastan blogisi monipuolisuutta, täällä esitellään asioita niin laajasti! Erityisesti pidän juurikin liikunta,-ja ravintoaiheisista postauksistasi, ne antavat itsellekkin intoa ja lisäboostia terveelliseen elämään! :) Myöskin erilaiset pohdintapostaukset ovat puhuttelevia ja laittavat ajattelemaan asioita, osaat kirjoittaa hyvin! Erityisplussaa postaustahdistasi, ihanaa kun postauksiasi saa lukea niin useasti!

    Olet ihana ja energinen, fiksu ja kaunis nuori nainen! Itselläni treeni-into näin vuoden alusta hyvin korkealla, mutta sen siitä saa kun jatkuvasti ylpeilee huikealla vastustuskyvyllään, mikälie kuume tauti alkaa ottamaan valtaa. :/ Mutta onneksi nämä eivät ikuisuuksia kestä, ja itse ajattelen myös treenien ja terveellisen ruokavalion olevan ihan ympärivuotista hommaa, välillä jaksaa painaa suuremmalla intensiteetillä ja välistä tulee henkisesti tai fyysisesti sellaisia ajanjaksoja, kun itseänsä saa kirjaimellisesti raahata sinne salille, mutta pää-asia on juurikin se, että kyseessä on elämäntapa, jota eivät pitkittyneet herkkuviikonloput tai flunssat muserra, ruotuun palataan aina. ;)

    Ihanaa vuoden alkua sinulle! :)

    • Olipas oikein ihanasti kirjoitettu, kiitos kauniista sanoistasi! :) Kyllä, treenit tosiaan ovat ympärivuotista hommaa, itselläni myös on noita kausia ja ajanjaksoja jolloin ei niinkään nappaa mutta ne kuuluvat asiaan. Ja välillä palauttavat treenivapaat viikit tekevät muuten todella hyvää! Kroppa saa lepoa ja palautuu kunnolla. :))

  2. Semmoisen onkin helpompi saada lihaksia näkyville, kuka on hoikka jo ennestään. Eri asia hieman tukevamman saada lihaksia..

    • Menee just toisin päin, hoikan on paljon vaikeempi saada lihasmassaa ku tukevamman. Tietysti hoikalla ne saa helpommin näkyville ku ei oo paksua rasvakerrosta päällä. Mutta kyllä ne tukevammaltaki esille saa jos jaksaa tehä töitä sen eteen :)

    • Olen myös samaa mieltä, että molemmat saavat niitä näkyville jos vaan tekevät duunia. Toki tukevamman pitää polttaa siinä sivussa sitä rasvaa hieman pois jotta lihakset alkavat erottumaan… Eli siinä mielessä joutuu ehkä enemmän tekemään töitä.

    • Joo siis huhhuh… Ei oo kyl montaa niin ärsyttävää ”työtä” kun rasvaprosentin pudottelu! ÄRRRH!

  3. Huomasin kans eilen salilla, että alkuvuoden kuntoiluinnostus on taas nostanut päätään. Porukkaa oli kuin pipoa ja laitteisiin pääsi jos pääsi. Kurja juttu, koska olen tottunut treenaamaan väljästi :) Onneksi helmikuussa taas helpottaa, vaikka hyvähän se vaan on, jos sieltä joku saa oikeasti kipinän treenaamiseen.

    Itsellä kuntokärpänen puraisi todella pari vuotta sitten, ensin kävelyn, sitten juoksun ja sitten salitreenauksen kautta. Nykyisin harrastan kaikkia, salitreeniä myös ohjauksessa. Tuloksia on alkanut näkymään koko ajan enemmän ja enemmän ja mikä tärkeintä, olo on hyvä ja kiinteä, eikä ”löysä löllykkä”, vaikka sinänsä hoikka olenkin aina ollut. Love it <3

    Meillä taitaa olla sun kanssa aika lailla samanlainen kroppa ja samanlainen lähtötilanne, joten sen takia seuraan mielelläni myös sun kuntoilupostauksia ja kehittymistä. Ihanaa alkanutta vuotta!

    • Joo! Varsinkin nuo tunnetuimmat kuntokeskukset ovat varmaan ihan tupaten täysiä. Okei, cool! Joo, totta. Itse en myöskään enää vaihtaisi niihin vanhoihin taikinakäsiin. :) Paljon tsemppiä sinne reeneihin ja uuteen vuoteen! :))

  4. Sullako on silarit? Ihmettelinkin kuinka on noin kauniit rinnat ja timmi kroppa ;) ja kiitos ihanista postauksista, jospa tästä sais lisää inspistä!

  5. Ja anonyymi jonka kommenttia en julkaissut… Laita mulle sähköpostia jos haluat tietää asiasta enemmän. Kitoos!

  6. Heippa! Kiitos, että kirjoitat blogia. Olet mieletön inspiraatio monelle naiselle!:) Sinulla on myös äärimmäisen täydelliset huulet! Ootko niihin laittanut täytettä vai onko luonnostaan noin kauniit?

    • Kiitos, ihana kuulla olevansa inspiraatio! :) Tuo on aihealue jota en täällä blogissani halua käsitellä laisinkaan. Pahoittelut.

    • Ymmärrän kyllä! Oikein ihanaa tulevaa kevättä sinne ;)

  7. Ei nyt liity aiheeseen mitenkään, mutta voisitko suositella jotain silmämeikinpoistoainetta joka sopii ripsienpidennysten kanssa? En löydä millään hyvää, joko meikkiä jää silmiin tai sitten lähtee ripsiä hirveesti mukana :(

    • Moikka! Itse en käytä arkisin laisinkaan silmämeikkiä. Enkä täten myöskään poistoaineita. Jos käyn ulkona, tulee meikattua myös silmiä ja silloin putsaan ihan puhdistusmaidolla. Älä käytä pidennysten kanssa öljypitoisia tuotteita! Niiden kanssa ripset lähtevät varmasti. :(

    • Okei, kiitti vinkistä, koitan jotain puhdistusmaitoa :)

    • Eipä mitn! Testaas ihmeessä ja sitten silmämeikki lähtee hyvin vanupuikoilla, rajaukset esim. poistan kostuttamalla puikkoa veteen ja sitten hiestämällä.

  8. Sulla on just sellaset käsivarret, mitkä itse haluaisin. oisko sulla antaa mitää vinkkejä/ teetkö minkälaisia sarjoja salilla käsivarsille? vaikka olen normaalipainoinen ja muuten aika hoikka, en vaan pääse eroon käsivarsien ylimääräisestä rasvasta..

    • Mulla oli ennen ihan löllöt vaikkakaan ei mitkään kovin paksut käsivarret. Noin vuoden olen treenannut näitä salilla, about kerran viikossa. Silloin teen kuutisen liikettä niin, että jokainen lihasryhmä käsivarressa saa kyytiä! On muuten todella hankala selittää miten treenaan käsivarsia, saisinkohan tehtyä aiheesta jonkun tutorialin kotosalla…hmm. Suosittelen googlaamaan käsivarsitreenin niin sieltä tulee varmasti nuo perusliikkeet. :))

  9. Sulla on omaan silmääni juuri sellainen unelmavartalo, mutta niinhän se menee, että kukaan ei ole koskaan täysin tyytyväinen. :))

    • Niin, useimmiten sitä itse näkee oikeen suurennuslasilla ne oman kropan virheet. :/

  10. pienempi peppu ja reidet…. :O no henkkiksen lastenosastollahan on ihan kivoja farkkuja

    • Niinpä, sehän on joko lastenvaateosasto tai sitten xxxl… Hohhoijjaa. Kaikki ei ole kiinnostuneita tästä muotiilmiöstä eli largepepusta. :)

  11. Nyt oon käyny juoksee ja tehny lihaskuntoo! Kiitos Jutta, jatka kirjottamista niin jaksaa iteki treenata!

  12. Kiva nähdä sut urheiluvaatteissa! Olet kaunis :) Pukeutuisit enemmänkin tuollaisiin vaatteisiin, jotka antaa sun kropalle oikeutta. Onhan ne hupparit ja collegepaidat kivan rentoja, mutta paljon paremmalta näytät vartalonmyötäisissä vaatteissa :)

    • Moikka ja kiitos! :) Kyllähän mä muitakin käytän. Viime aikoina niitä vaan eksynyt päälle tavallista enemmän. Tämä ”talvi” syypäänä. :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta