Maidoton smoothie

Olen tottunut laittamaan aina smoothieen jotain ”täyttävämpää” eli useimmiten se on ollut juurikin maitorahkaa, laktoositonta maitoa, protskujauhetta jne. Nyt, kun maitotuotteita tosiaan välttelen olen alkanut miettimään millä korvaisin juurikin maitorahkan jotta smoothiesta saisi tarpeeksi täyttävän. Kananmunia, joo. Ehkä hieman mantelimaitoa tai kaurajuomaa, joo. Palautusjuomajauhetta en ole uskaltanut käyttää, koska se nyt ehkä ei ole itselleni paras vaihtoehto tässä vaiheessa ainakaan. Kuulemma riisiproteiini voisi olla hyvä vaihtoehto herkkävatsaisille? 

Pidän ihan hirveästi hedelmäsmoothieista ja niiden juominen ei ole ongelma eikä mikään, päinvastoin! Sitä kroppa vaan kaipaa etenkin treenien jälkeen jotain muutakin kuin hedelmäsokeria, joten pelkillä hedelmillä ei kovin pitkälle pötkitä… Kananmuna on kyllä aika mukava vaihtoehto ja tuo mielestäni smoothieen sellaista kivaa kuohkeutta. Olisiko teillä kuitenkin jotain muita vinkkejä? Ehkä juuri tuota riisiprodea tms. ?

Hedelmäsmoothie

1 banaani
2 kananmunaa
1 purkki ananasta ja ne mehut sekaan tuomaan makeutta.
1 pss Smoothie- mix hedelmiä suoraan pakkasesta (jos joku näkee punaista, joo tykkään nyt vaan heittää sekaan pakastettua mikä tuo smoothieen mukavaa jäisyyttä).

Ja sitten vaan blenderillä sekaisin. Tavallisesti olen laittanut smoothieisiin myös superfoodeja mutta nyt, kun olen siirtynyt aamupuuroon heitän ne yleensä sinne sekaan. Aamun tehostartti! :)

Oikein ihanaa keskiviikkoa, kohtapa onkin taas viikonloppu! :)
On my way

21 vastausta artikkeliin “Maidoton smoothie”

  1. oho no ite en uskaltaisi vetää raakoja kananmunia.. Mä haluaisin kanssa tehdä enemmän smoothieita (täyteläisiä), mutta maitotuotteita välttelen tällä hetkellä koska ne isoissa määrissä tekee just sen tukkosen olon ihan selvästi. Kookosmaitoa aion seuraavaksi kokeilla koska sitä on suositeltu. :)

    • Eihän siinä mitään ole. Jotkut juo niitä ihan lasista sellaisenaan. :) Joo, on nyt kyllä helpottanut kun maitoa välttelee. Mulla on itseasiassa kookosvesi testissä, se on namia! :))

    • Raa’assa kananmunassa voi olla salmonellaa, tosin Suomessa se on melko harvinaista.

  2. Siis ihmettelen, sait pakastemarjoista vatsataudin ja vakuutit täällä kovaan ääneen, ettet koskaan enää syö niitå keittämättä..:D

    • Nuo ovat hedelmiä, eivät marjoja. :) Mansikoita en olekaan enää ostanut ulkolaisia.

  3. Mahtavaa Jutta, että päivittelet niin usein! Kiitos sulle ihanasta blogista :)

  4. Mantelimaito on siis niiiin hyvää, varmaan pitää itekkin joskus laittaa smoothien sekaan, vois varmasti sopia.. Ja risiiproteiinihan on just tosi hyvä vaihtoehto kaikelle muulle mitä vatsa ei kestä, ja jotkut kuntoilijathan suosiikin riisiproteiinia :) Etenkin jos tykkää riisistä niin miksei.

    • Mä en tykkää siitä kahvissa ollenkaan mutta muuten aika yum. :) Niin, pakko kyllä varmaan kokeilla vaikka en nyt erityisemmin riisistä pidäkään mutta… :)

    • Jutta, testaa sitä sokeroimatonta mantelimaitoa kahviin! Mäkään en tykännyt siitä ”originalista”, oli mun mielestä makea (siinä on sokeria), mutta sitten löysin tän ”unsweetened” ja testasin, mmmm!

    • Aaa, okei! No pitää siis ehdottomasti testaa sitä. Meinaan toi normi ei oikeen toimi juurikaan sen makeuden puolesta.

    • Kannattaa tehdä mantelimaitoa itse. :) Liotat manteleita vedessä, sit puhdasta vettä ja mantelit blenderiin ja sekaisin. Sit vielä voi siivilöidä maidon, jos haluaa samettista..nam :)

  5. Löytyykö ihan normaaleista ruokakaupoista noita smoothie mix pusseja? (citymarket ym?) minkä valmistajan noi on mitä käytät? Montako annos pussia noissa on ja paljonko maksaa? Kiitos jo etukäteen. :D

    • Tuo on Rainbow tuote, eli ässistä ja joistain Alepoistakin. Paketissa on kuusi pikkupussia ja laitan aina yhden smoothieen. Hintaa tuolla on n. 3,70 muistaakseni.

  6. chia-siemeniä ja makeuttamatonta mantelimaitoa! (Niistä tulee myös hyvä raakapuuro, kun siemenet turpoaa) kookosmaito toimii myös! :)

    -Jenni-

    • Aaa, mullapas onkin pussi chioja himassa. :) Eli niin, pitää testaa! Kiitos vinkistä!

  7. Hyvältä näyttä smoothie! Saisiko vinkkejä hyvään ja täyttävään aamupuuroon? Mulla se alko tökkiin yhdessä vaiheessa mutta nytten voisi taas olla aamupuurojen aika :) !

    • Ja olikin hyvää. :) No siis itse syön ihan kaurapuuroa ja laitan sekaan stevialla makeutettua marjakeittoa ja superfoodeja. Hyvin menee alas. :) Marjat toimii myös todella hyvin!

  8. Siis mitä, näkeekö joku punaista sen takia, että käytät pakastehedelmäpussia smoothiessa? Voi morjes. Pitäisikö ne tuoreet mangot ja banaanit noukkia aina omin pikku kätösin omasta kotipuutarhasta, jotta kelpaa? Ihme juttu, että tuollaisesta jaksetaan nillittää ja että sitä ylipäänsä tarvii puolustella.

    • Niin noh, itseäni ei tosiaan häiritse, joten jokainen syököön pakasteena tai poimikoon sieltä omasta viidakosta. :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta