Avocadoa munakkaaseen

Tämä viikko on tähän mennessä ollut jotenkin kovin saamaton ja se on saattanut näkyä myös postausten laadussa. Olen ollut työpäivien jälkeen aika poikki ja vieläkin painellut menemään hieman puolikuntoisena. Vasta tiistai- illan kaksi valkosipulin kynttä ja inkiväärijuoma saivat olon kohenemaan. Treenitkin ovat edelleen pannassa ja salille ei varmaan ole asiaa ennen ensi viikkoa, nyyh. Vaikka aikaa on iltaisin enemmän, kun ei käy treenaamassa niin huomaan ettei sitä energiaa ole samalla tavoin, kuin normaalisti. Kuntoilusta saa niin paljon poweria siihen arkeen ettei tosikaan! Olen jo kaavaillut erilaisia treenipostauksia, joita tulen tässä kevään aikana toteuttamaan. Eli nyt vaan odotellaan, että pääsen niitä toteuttelemaan! Ehkä jo ensi viikolla. :)

Olen joutunut viime aikoina tavallista enemmän funtsimaan erilaisia välipala vaihtoehtoja. Ennen vedin kuitenkin niin usein rahkaa, se oli helppo ja nopea. Nyt olen itseasiassa hurahtanut enenevissä määrin erilaisiin munakkaisiin. Teen munakkaat poikkeuksetta reseptillä kaksi kananmunaa ja noin 0,5- 1 dl laktoositonta maitojuomaa. Heiluttelen seoksen kuohkeaksi sheikkerillä ja paistelen, sekä maustan suolalla, mustapippurilla, basilikalla jne. Paistovaiheessa lisään munakkaan päälle täytteitä. Eilen kokeilin itseasiassa ensimmäistä kertaa lisätä munakkaaseen syöntikypsää avocadoa. Mies kauhisteli, että tuostahan ei voi tulla hyvää mutta hyvin väärässä olikin! Aivan tajuttoman hyvin sopii, lisäksi lisäsin vielä tomaatin siivuja siihen kaveriksi. Munakkaan kypsyysaste on makuasioita mutta itse tykkään paistaa munan vaan toiselta puolelta ja kääntää paistovaiheessa ns. kahtia, että siitä tulee sellainen tasku. Taskun sisään kypsentämättömälle puolelle jäävät täytteet. Olipas hassu selitys mutta toivon mukaan saitte jotain selkoa. Mitä te lisäätte munakkaisiin? Olisi kiva kokeilla jotain villejäkin ideoita?! :)

Kuvat eivät tällä kertaa anna munakkaalle ihan oikeutta, joten älkää antako niiden hämätä. Oli meinaan super hyvää ja suosittelen testaamaan jos kaipaatte vaihtelua! :) 

Aurinkoista torstaita, huomenna onkin jo perjantai! Jes!

On my way

13 vastausta artikkeliin “Avocadoa munakkaaseen”

  1. Fetajuusto ja vuohenjuusto sopii myös hyvin munakkaaseen, mutta kannattaa lisätä vasta lopuksi. Laitan myös joskus currya vähän mausteeksi :)

  2. Avokado munakkaassa ihan lemppari, lisäksi raejuustoa, tuoretta chiliä tai chilikastiketta ja tuoretta korianteria :) nam nam thai tyyliin siis!

    • Joo hyvän tavan opettelit! ;) Lohta ei olekaan koskaan tullut kokeiltua, hyvä idea. ;)

  3. Munakkaan idea on just siinä että siihen voi laittaa mitä vaan. Avokado on mun ihan vakkareista munakkaassa, samoin tomaatti, raejuusto (+muut juustot) ja levitäppä vielä pestoa päälle niin namnam.

  4. Mun perus munakas: 2 kananmunaa sekotettuna pannulle, päälle kuutioituja tomaatteja ja kalkkunaleikkelettä. Mausteeksi herbamarea, mustapippuria ja oreganoa! Aikaa menee max 5min. Mies syö saman, mutta laittaa päälle sata juustosiivua ja taittaa sen myös. Viereen raikas salaatti :) Joskus hifistelen ja laitan fetaa, aurinkokuivattua tomaattia, sipulia ja rucolaa… Ihan kun pitsaa söisi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta