Maximekko ja päivän fiilikset

Hello! Viikko puolivälissä, onneksi! Oon nukkunut ihan sairaan huonosti pari viime yötä ja tuntuu, että väsy on painanut ihan mukavasti sitten päivisin. Tässä on ollut itseasiassa monenlaista mietittävää… Lähinnä siis ikuisuusajatuksia ja muita hengellisiä pohdintoja. Sattui eräs yliluonnollinen tapahtuma lähipiirissäni mikä on pistänyt taas pohtimaan asioita toden teolla. Uskon vahvasti Jumalaan ja siihen, että on olemassa hyvä ja paha. Ja itseasiassa jos mulla on yhtään ollut viime vuosina epäuskoa niin ei kyllä ole enää tuon tapahtuneen jälkeen! Tällä kaikella on tarkoituksensa ja se miksi me ollaan täällä on osa suurempaa suunnitelmaa. Olen ollut itseasiassa näiden asioiden suhteen jo pidempään todella levoton ja oikeastaan pelännyt esimerkiksi kuolemaa vaikka olenkin tavallaan uskonut kokoajan. Nyt on hyvin erilainen fiilis, hankala selittää edes. Lisäksi kaikki muutos ei ole varmasti edes vielä tapahtunut vaan prosessi on käynnissä. Kuulostaa monesta varmaan aika friikille mutta ei kaikki ole vaan järjellä selitettävissä. :)  

No mutta sitten vähän arkisempia juttuja… Kaivoin toissa päivänä joku kuukausi sitten ostamani maximekon kaapista esiin ja seilasin sillä himassa. Viime kesä meni lähestulkoon maxeissa liihotellen, niissä on jollain tapaa niin vapauttavaa olla! :D Ei purista, ei kiristä, hahah. Vielä vaan, kun tulisi ne lämpöiset kelit, että mekkoa pääsisi ulkoiluttamaan. Lisäksi kaapista löytyi muutaman vuoden takainen ”Pocahontas-panta”, ihastuin siihen uudestaan. :) Mitäs pidätte mun yhdistelmästä? 

Mekko Vila (*samankaltainen) / Kello MK / Panta Glitter 
(*mainoslinkki)


On my way

15 vastausta artikkeliin “Maximekko ja päivän fiilikset”

  1. Juuri näin, myös omassa tuttavapiirissäni on tapahtunut sellaisia asioita, joita ei voi mitenkään muuten selittää kuin ihmeenä, ja nimenomaan Jumalan ihmeenä, joka on tullut hyvin selkeänä sanomana. En kuitenkaan halua korostaa, että uskovaisena eläminen on pelkkiä ihmeitä ym. vaan se on ihan tavallista arkea samanlaisilla iloilla ja suruilla kuin ei-uskovilla. Erotuksena se, että usko kantaa ja lohduttaa vaikeissakin paikoissa, ja tämä maanpäällinen, loppujen lopuksi lyhyt elämä on vain matkaa kohti lopullista päämäärää. Jumalan armo on valtava meitä ihmisiä kohtaan, kun heikkouksissa sortuu samoihin virheisiin. Elävä usko uskoo todeksi Jeesuksen ilmoituksen, hyväksyy Jeesuksen Herraksi henkilökohtaisesti ja panee kaiken toivonsa häneen tahtoen seurata häntä. Usein ihmisen usko on kovin heikko ja loppuu jo alkumetreillä, mutta onneksi Jumala vahvistaa uskoamme, kun me sitä häneltä anomme. Tärkeintä ei ole uskon määrä, vaan se mihin uskot.

    Itse en ole ainakaan katunut päivääkään, kun tein reilut kolme vuotta sitten henkilökohtaisen uskonratkaisun=) en ymmärrä miksi tänä päivänä Suomessa ollaan niin kauhean negativiisia kristinuskosta puhuttaessa, missä muussa uskonnossa tehdään esim. näin laaja-alaisesti lähetystyötä, jonka avulla autetaan monin tavoin kohdemaan kansalaisia. Ilmeisesti Jeesus ei ole riittävän trendikäs;) Ihmiset kuitenkin sisimmässään kaipaavat jotain syvällisempää elämäänsä, ja sitten sitä päädytään hakemaan joogasta, mindfullnesista, enkelipiireistä, ennustajilta ym. huuhaasta, joka ei kuitenkaan anna vastauksia suuriin kysymyksiin kuten esim. siihen mitä tapahtuu, kun ihminen kuolee? ja se hetki voi koittaa milloin tahansa.

    Ei ollut tarkoitus paasata, mutta en millään malta olla puhumatta tästä mahtavasta lahjasta, joka on ihan jokaiselle tarjolla..Jumala ei ketään pakota sitä ottamaan vastaan vaan ihminen itse tekee ratkaisunsa.

    p.s. Jutta näytät tosi upealta kuvissa! sinussa on sekä ulkoista että sisäistä kauneutta.

    • Kritisoimatta sinun uskoasi Jumalaan tai mielipiteitäsi, eivät kuitenkaan ennustukset, enkelipiirit ym. ole sen enempää ”huuhaata” kuin uskonnot. Nämä kaikki ovat uskonasioita, eivät tieteellisiä faktoja. Jokainen uskokoon siihen, mikä omaa itseään parhaiten auttaa.

    • No juu, jokaisen oma valintahan se on..henkimaailmassa hyvä ja paha vaan käyvät jatkuvaa taistelua, ja ihmisiä eksytetään monenlaisilla, kauniiksi kuorrutetuilla asioilla…olen myös tavannut ihmisiä, joiden elämä on mennyt pahasti solmuun tällaisten ”vaihtoehtoisten” uskomusten kanssa pelatessa. Esim. jooga on kyllä ihan hyvä pelkän kropan hoitamiseen;)

      Siunausta kuitenkin elämääsi=)

    • Kiitos kommenteistanne! :) Niissä on paljon hyviä pointteja! Kuten tässä on nyt todella tajunnut, jengi keskittyy tänä päivänä vääriin asioihin. Esim. hyvin moni uskovainen ottaa itselleen ihme sääntöjä ettei uskova saa tehdä sitä tai tätä. Itse olen sitä mieltä, että uskovaisen tulee olla juurikin ihmisten seassa, osoittaa siellä rakkautta lähimmäistä kohtaan ja istua vähemmän siellä seurakunnan penkillä. Niin Jeesuskin tekisi. Tää maailma on menossa ihan hurjaan suuntaan ja oikeasti en kyllä ymmärrä jos joku pystyy vielä olemaan miettimättä asioiden merkitystä. Ihanaa viikonloppua teille molemmille!

  2. Ihania kuvia ja mielenkiintoinen teksti :) ! asiasta toiseen, kerroit aijemmin omistaneesi teippipidennykset, itselläni on hirveä kasvatusoperaatio käynnissä ja ei meinaa kärsivällisyys riittää. Kannattaisiko sellaiset munkin ottaa, kasvoiko hiuksesi siellä ”alla”? :)

    • Kiitos! Mukava kuulla. :) Oli joo, ehkä vuonna 2010 otin ne pois ja alla olivat todella kasvaneet. :) Tuo tosin on yksilöllistä kuulemma, eli toisilla saattaa käydä päin vastoin pidennysten kanssa. Mullahan oli muuten teipit, eivät itsellä ainakaan kuluttaneet tukkaa. :) Myös klipsit on aika helppo vaihtis!

  3. Usko hyvään ja pahaan. Kuka meistä on arvostelemaan kuka on hyvä ja paha. Jokaisessa ihmisessä asuu hyvä ja paha puoli, myöskin varmasti sinussa. Minusta kukaan ei ole arvostelemaan onko joki ihminen todella paha. Ihmisillä tapahtuu elämän aikana erilaisia asioita ja kulkevat omia teitään. Loppujenlopuksi jos pyrkii kohtelemaan muita niinkuin halusin itseään kohdeltavan riittää aika pitkälle…usko jumalaan on henkilökohtainen juttu..mutta mielestäni on jotenkin kamalaa kuulla että uskot ”pahaan”…en usko että kukaan on syntyessään paha..ja muutenkin pahoja tekevät ihmiset voivat katua tekojaan ja saada syntinsä anteeksi. Se on Jlassa parasta <3 jokaisella ihmisellä on ihan sama arvo, oli se sitten hyvin elänyt tai huonoja asioita elämässään eri syistä tehnyt mutta niitä katuva ihminen <3 jokaiselle tulee antaa mahdollisuus..sinunkin kannataa muistaa että ihmiset ansaitsevat uuden mahdollisuuden..pahoja asioita tapahtuu erilaisista syistä..ne eivät ole hyväksyttäviä asioita mutta ihmisen katuessa hän on Jlan rakas. Jla rakastaa juuri niitä kaltoin kohdeltuja kaikkein eniten ja lapsia sekä lastenmielisiä ihmisiä :) kaikkia meistä. Jea!

    • Nyt taisin tipahtaa…onko joku niin tässä keskustelussa sanonut?! olen kanssasi täysin samaa mieltä siitä, että meistä kukaan ei voi toista arvostella, sitä kun ei useinkaan voi valita, millaisia haasteita ja suruja kukin elämässään kohtaa. Olemme ainoastaan tilivelvollisia Jumalan edessä. Niinhän Jeesuskin kulki juuri heikkojen ja ”pahojen” ihmisten seassa, koska siellä häntä kipeimmin tarvitaan tänäkin päivänä. Sanotaan myös, että ei ole pientä eikä suurta syntiä..sehän tässä kristinuskossa niin valtavan ihmeellistä onkin, että saamme palata Isän luo ja pyytää ja saada anteeksi=) ei tarvitse suorittaa niitä hyviä tekoja eihän meistä kukaan pysty elämään synnittömänä, mitä esim. islamissa vaaditaan, suorituksia suoritusten päälle, ja mikään ei riitä. Saatana saa ihmisen eksytettyä ja tekemään/ajattelemaan pahoja….maailmassa on pahaa syntiinlankeemuksen vuoksi ja tämä on kuitenkin vajavainen, maallinen maailma. Se paras paikka onkin sitten Luojan luona=) Amen ja ihanaa viikonloppua kaikille!

    • Tarkoitin tuolla pahalla siis sitä Jumalan vastakohtaa joka yhtälailla hallitsee tässä maailmassa. En tarkoittanut osoittaa ketään ihmistä sormella vaan puhuin siis niistä suuremmista voimista. :) Ja tottakai uusi mahdollisuuksia on, miten sen muka kielsin? Meidän ajatukset eivät ilmeisesti nyt kyllä ihan kohdanneet tai et ymmärtänyt kirjoitustani samalla tavoin. :)

      Hyvä kommetti kakkos anonyymi, kiitos ja samoin sinnekin! :)

  4. Todella mielenkiintoinen keskustelunaihe… Itse oon miettinyt koko elämäni ajan (lähestyn kolmekymppiä) mihin oikein uskon ja mitä hengellisyys/henkisyys minulle merkitsee. Oon tullut siihen tulokseen, ettei minun juuri tällä hetkellä tarvitsekaan olla täysin varma uskostani, saan olla etsijä. Jos joku kysyy minulta ”Uskotko Jumalaan?” vastaan myöntävästi, mutta en tiedä millaiseen Jumalaan tai Korkeampaan Voimaan. Enemmänkin sanoisin, että kaipaan Jumalaa ja etsin vielä uskonnollista identiteettiäni (tai sitten se on juurikin tämä epävarmana etsijänä oleminen;)). Siitä olen kuitenkin varma, että jotain suurempaa kuin vain me täällä maan päällä on olemassa. Kaikista tärkeintä näissä uskonasioissa on musta se, että ei tuomita toisia. Mua esimerkikisi ahdistaa joidenkin uskonnollisten piirien moraalikäsitykset (silti pyrin ymmärtämään heidän näkemyksiään esimerkiksi osana kulttuuria ja kasvatuksellista mallia) ja toisaalta joidenkin tosi uskonnonvastaisten tyyppien vihamieliset ja ennakkoluuloiset asenteet kaikkea hengellisyyttä kohtaan. Mutta joo, tää on kyllä niin mielenkiintoinen aihe! Musta on myös todella hienoa, että nostat blogissasi uskoon liittyvät aiheet esille, se ei ole lifestyle-, muoti-, treeni- yms. blogeissa todellakaan yleistä!

    • Komppaan edellistä, Jutta uskaltaa rohkeasti näyttää ”värinsä”, ja kertoa uskovansa Jumalaan. Todella hienoa, että aiheina on myös syvällisempiä asioita. Tänä päivänä ihmiset ovat jotenkin hukassa ja säntäilemme sokeana lammaslaumana kaikenlaisten turhuuksien perässä yrittäen täyttää sisäistä tyhjyyttä osa tiedostamatta ja osa tiedostaen. Markkinamiehet pyörittävät peliä 6-0.

    • Kiva kuulla, että herättää ajatuksia. Mun mielestä on hienoa, että jengi kelailee näitäkin juttuja ja oikeasti etsii siihen tyhjiöön täytettä myös syvempää. Uskon, että sinulle valkenee vielä joku päivä millä puolella sinun tulee kulkea ja mihin uskoa.:)

      Olen täysin samaa mieltä noista uskonnollisten piirien moraalikäsityksistä, monissa paikoissa ollaan niin jossain muinaisajoissa ettei tosikaan… Mä en itseasiassa voi sietää monienkaan uskovaisten tiettyjä säännöksiä, itse aikanaan niitä sokeana noudatin ja ahdistuinkin. Pääpointti on niin muissa jutuissa kuin vaikka siinä asutko avoliitossa tai käytkö baarissa kavereiden kanssa. :)

      Ja kiitos molemmille, tulipas kiva mieli! :)

  5. Millainen tämä yliluonnollinen tapahtuma oli, haluaisitko kertoa? Kiinnostavaa. Ymmärrän toki jos et halua täällä sen enempää paljastaa :) tarinoita lukeneena niistä, aihe kiinnostaa, vaikkakaan en itse halua olla tekemisissä sellaisten asioiden kanssa, riippuu tietysti ilmiöstä mitä tarkoitit. Ps. Musta on kivaa katsella joidenkin ihmisten videoita, ja tässä koulujuttuja puurtaneena oikein nautin rennosta hetkestä kun laitoin vastausvideosi pyörimään :D

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta