Treenit ja sokerikoukku

Mitäs teidän kevättreeneihin kuuluu? Itselläni sporttailut ovat kulkeneet pari viimeisintä viikkoa erinomaisesti! Niin ja kuten muistaakseni aikaisemmin mainitsinkin, muutin tosiaan hieman tuota salitreenien jakoa. Lisäksi pyrin käymään siellä punttiksella neljä kertaa viikossa sen kolmen sijaan. Juoksulenkkejä olen vähentänyt ja niitä teen maximissaan pari viikossa. Voi tosin olla, että kesällä tekeekin taas enemmän mieli juoksupolulle?! Mielestäni on niin tärkeää kuunnella mitä oma keho tarvitsee. Jos sali kyllästyttää niin ei ole synti viihtyä enemmän siellä lenkkipolulla ja taas päinvastoin. Toisinaan taas se vaikka treenitönkin viikko tekee mielettömän hyvää.

Salipäivä 1 – Alakroppa (jalat ja peppu)
Salipäivä 2 – Käsivarret ja rinta
Salipäivä 3 – Olkapäät ja selkälihakset
Salipäivä 4 – Alakroppa (paino etenkin pepussa)

Vatsalihakset 3 x viikossa treenien välissä-ja/tai lopussa.

Mulla on tällä hetkellä todella paljon motivaatiota kuntoiluun ja tämä ruokavalion fiksaus on tukenut sitä entisestään. Sillä on vaan oikeasti niin suuri merkitys mitä sinne suuhunsa pistää! Tasaiset ruokailuvälit ja oikeanlainen ravinto ovat takuu sille, että jaksaa treenata vielä iltamyöhäänkin. Moni varmaan näki Facessa kiertäneen kuvan, jossa nainen oli lajitellut sokeripaloja elintarvikkeiden viereen niiden sisältämien sokerimäärien mukaan?! Siis aika hurjaa. Siinä kuvassahan komeili yksi mehevä prodepatukkakin ja aika monta sellaista juttua jotka kuuluvat varmasti monen ihmisen päivittäiseen ruokavalioon. 

Sokeria tulee siis oikeasti meille ihan kaikkialta ja mikä pahinta, suurinosa on sitä piilosokeria. Mua alkoi oikein ällöttämään kaikki proteiinipatukat-ja rahkat, sekä se koko shaisse miten ihmisiä huijataan! Ei ole varmaan kovin kaukaa haettua jos sanon, että moni ihminen on tietämättään sokerikoukussa vaikka luulee syövänsä terveellisesti. Tällä hetkellä oma ruokavalioni on kokenut aika suuren muutoksen ja en osta enää mitään valmisruokia ja pyrin oikeasti ruokavaliossa siihen puhtauteen. Alan tekemään entistä enemmän asioita itse, eli toisinsanoen leipomaan ja opettelen maestro kokiksi! ;) Odotankin, että ehdin kirjoittamaan teille postauksen tämän hetken tilanteesta ruokajuttujen suhteen. Ehkäpä jo viikonloppuna. :) Mitä ajatuksia tuo ”sokerikuva facessa” aiheutti teissä? 

Energistä perjantaita!

On my way

17 vastausta artikkeliin “Treenit ja sokerikoukku”

  1. Sama täällä, oikeesti järkytyin niistä sokerimääristä mitä tuntuu et kaikkeen tungetaan. :/
    Oonkin aloitellut ja aion tästä eteenpäinkin toteuttaa sitä että mahdollisimman puhtaista raaka-aineista ruokani valmistelen.

  2. voisitkohan linkata ton fb jutun tänne? vaikutti kiinnostavalta(lue: kauhistuttavalta) =)

  3. Huh huh, olet inspiroivan tikissä kunnossa x) täällä myös treeni-toukokuu, eli enemmän lenkkiä ja lihaskuntoa ja herkut minimiin..
    Viikon nyt syöny vähemmän sokeria ja selvästi on vähentynyt se ainainen sokerihimo :)
    Tsemppiä treeneihin!!

    • Kiitos Miia! Joo, kyl se aika nopeaa vähenee se sokerin himo. :) Itse oon tän mun vatsan takia just lähes sokerittomalla tai en tieten tahtoen sitä nyt syö. Huomannut ettei edes oikeastaan ole tehnyt mieli enää karkkia, kun ollut hetken ilman. Jo hedelmätkin maistuvat tarpeeksi makeille. Tsemppiä sinne treeneihin!

  4. Vitsi sä oot kyllä hyvässä kunnossa! Itteä harmittaa ihan sairaan paljon tällä hetkellä, kun on viimeiset 2-3 viikkoa mennyt treenaamisen suhteen aivan täysin perseelleen. Ensin sain kamalan flunssan ja nyt viikko sitten polveni alkoi reistailemaan ja liikunnan harrastaminen on lähes mahdotonta.. just varasin ens viikolle lääkärin, toivottavasti saisin sen kuntoon, menee muuten koko talven rankka treenaaminen ihan harakoille! :/

    • Kiitos! Joo mä tiedän. Itsekin sairastin sitkeän flunssan tuossa alkukeväästä ja oli kyllä ärsyä. Ei siinä auta kuin lepäillä ja parannella… Tsemppiä ja pikaista paranemista! :)

  5. Laittaisitko postausta tulemaan sun ruokavaliosta, esim. vinkkejä puhdasta ruokaa koskien?

    • Kiitos vinkistä, koitan toteutella. :) Ruokapäiväkirjoja vihaan, koska aina tulee napinaa suuntaan tai toiseen mutta hieman sellaista pohjaa voisin kyllä tehdä. :)

  6. Kiitos tästä postauksesta! Itse olen yleensä todella tarkkana lisätystä sokerista ja piilosokerista, mutta jotenkin nuo rahkat on jääneet tarkistamatta! :o Järkytyin Profeelin rahkojen sisältämästä sokerin määrästä, kyllä teki mieli nakata roskiin! Ainakaan niitä ei tähän taloon enää ikinä kanneta… Ps. Oot kyllä niin upeassa kunnossa ja odotan innolla kaikkia ruokajuttu postauksia. ;)

    • Eipä kestä, kiva jos pidit! :) Joo, no sanos muuta! Moni muukaan ei ole tiennyt ja itsekin noita vedellyt aikanaan ihan kaksin käsin. :/ Hyhhyi. Itse en suosi enää juuri mitään valmisruokia vaan kaikki vaan mahdollisimman puhtaista raaka-aineista. Kiva kuulla, pitääkin taas kirjoitella niitä tulevalla viikolla. :))

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta