Spirulinasmoothie

Olen viime päivinä ottanut jälleen smoothieisiini mukaan yhden tehokkaan superfoodin. Kyseessä on siis spirulina -levä, jota heitän smoothien sekaan pienen hyppysellisen. Mielestäni spirulina ei toimi ollenkaan makunsa puolesta marjaisissa smoothieissa, tai ainakin itselläni on huonoja kokemuksia noista yhdistelmistä. Parhaiten sen maun saa piilotettua hedelmäisiin smoothieisiin, joissa on mukana ainakin yksi iso banaani ja hunajaa.

Miksi spirulinaa? -No koska…

– Sisältää paljon arvokkaita ravinteita
– Paljon proteiinia
– Huikea antioksidanttien lähde
– Tukee voimakkaasti immuuni -järjestelmämme toimintaa
– Sisältää runsaasti etenkin B -vitamiineja
– Paljon kivennäisaineita


Teen nykyään smoothiet aina makeuttamattomaan mantelimaitoon tai vastaavasti vaihtelun vuoksi välillä kauramaitoon. Ihan turhaa sinne sitä maitorahkaa sotkee, smoothien koostumuksestakin tulee ohuempi ja ainakin omasta mielestäni miellyttävämpi. Prodea voi sitten lisätä pussista, itselläni on käytössä CocoVi:lta saatu riisiproteiini mikä uppoaa myös makunsa puolesta hyvin hedelmien joukkoon. Lisäksi lisään nykyään smoothieen usein myös psyllium kuitulisää, erinomainen tuote käytettäväksi vaikka ja mihin!

Spirulinasmoothie

– Kourallinen luomu manteleita
– 1 pss Pirkan hedelmäsmoothie mixiä
– 1 iso kypsä banaani
– Noin 25 dl mantelimaitoa
– Hyppysellinen spirulinaa
– Teelusikallinen luomu hunajaa
– Ruokalusikallinen psylliumia
– Ruokalusikallinen riisiproteiinia

Käytättekö te spirulinaa smoothieissa? 


On my way

12 vastausta artikkeliin “Spirulinasmoothie”

  1. Älä ota tätä pahana kommenttina, mutta miks laitat tuota spirulinaa noin vähän? Oon itse tottunut käyttämään tota (vuosikausia), ja yleensä aloitetaan n. ½tl ja määrää voi lisätä, mulla menee päivittäin reilu 1 rkl. Nyt kysyn siis ihan mielenkiinnosta, en dissatakseni tms :D kiinnostaa nimittäin jos tämän takana on joku ravitsemuksellinen jutska, jota en ite vaan tiedä vielä!

    • En tietenkään, eihän tuossa ole mitään pahaa. :) Siis laitan sen vuoksi, koska pelkään spirulinan tulevan smoothiesta läpi. Niin on meinaan pari kertaa käynyt ja en ole pystynyt juomaan smoothieta. Mutta reilumminkin saisi tosiaan laittaa. ;)

    • Suht huvittava on myös toi ruokalusikallinen proteiinijauhetta :D

    • Heti, kun kerrotte millä peitätte noista tulevan ällön sivumaun niin ladon sitä vaikka desikaupalla. :D Tuo riisiprode maistuu niin helposti läpi ettei tosikaan. En mä halua mitään paskan makuista smoothieta juoda vaan sen proden määrän vuoksi. :)

    • Hahha :D En oo kyl maistanu riisiproteiinia, paha sanoa siis! Mites muuten onks vatsa yhtään rauhoittunut?

    • Joo se ei siis ole hyvän makuista, eli kaukana niistä maullisista prodejauheista. On kuitenkin luonnonmukainen tuote ja muuten kyllä sopii itselleni hyvin. Mieluummin siis pieniä määriä jotta pystyy juomaankin ne smoothiet. ;)

      On rauhoittunut, kun olen oppinut syömään oikein. :) Viime aikoina olen jo vähän syönytkin välillä maitojuttuja ja viljojakin, tai oikeastaan testaillut. Tehnyt kuitenkin havainnon, että ei sovi mulle etenkään maitotuotteet. Maha menee sekaisin varsinkin jos kyseessä on juustot tai jäätelö, vaikka olisivat laktoosittomia jne. Ruisleipää olen syönyt kerran tuon ravintoterapian jälkeen ja ei, ei sekään kyllä tällä hetkellä ole mun juttuni. Pahiten mahan laittaa kuitenkin sekaisin sokeriset herkut, kuten irtokarkit. Ja viikonloppujen jälkeen, jolloin olen ollut ulkona, eli juonut viiniä ja syönyt seuraavana päivänä vaikka sen gluteenittoman pizzan ja karkkia niin pakki on ihan päin prinkkalaa ainakin sinne keskiviikkoon saakka.

      Elikkäs jotain häikkää on siis edelleen eikä vatsa kestä ns. normaaleja juttuja joita normaalisti ihminen pystyy syömään ja juomaan. Mutta suunta on kuitenkin parempaan ja olen voinut niin paljon paremmin viimeisen kuukauden ajan jos vertaa viime talveen. :)

    • Hmm, tosi kurjaa mutta onneks on jo vähän paremmin selvillä ne itselle soveltuvat tuotteet. Meneeks herastakin vatsa huonoksi? Ootko muuten kokeillut bataattia? Pötkö paloiks tai siivuiks ja uuniin, niin hyvää! Meinaan vaan että se on aika ravinnerikasta ja voi alkaa keho kärsii jos joutuu välttämään eri ruoka-aineita, tää bataatti on useamman vatsalle sopivaa.

    • Joo en käytä heraa, niissä on niin paljon kaikkea… Siis myös maitojauhetta useimmissa. Bataatti on hyvää, nam! Välillä teen niistä ranuja. :)

  2. Mua huvittaa noissa levissä maininta proteiinimäärästä, teelusikalliseen mahtuu ehkä korkeintaan gramma joten huraa. :D Muuten toki jees ja itsekin syön mutta tabletteina koska makuhan on kuin akvaariovettä joisi (kuvittelisin).

    • Niin no mutta spirulinaahan voisi vetää enemmänkin päivässä, eli silloin se määrä on suurempi. Jokainen päättäköön itse! Joo siis maku on karsea ja varmaan sen vuoksi itsekin pitäisi noita tabletteja hommata.

  3. Proteiinin määrän mainostaminen leväjauheissa huvittaa, koska käytettävät määräthän on pieniä, joten ei sitä proteiinia kerry kuin max. gramma! Muuten hyvää kamaa toki, itse syön tabletteina koska maku on tosiaan kamala :)
    Edistää rusketusta!

    • Jep, mutta tuotakinhan on ilmeisesti mahdollisuus vedellä hieman enemmän kuin se teelusikallinen. :) Joo, tabletit olisivat varmasti itsellenikin hyvä vaihtoehto, maku on hirveä! Joskus sekoitin paksuun tuoremehuun, toimi kyllä ihan hyvin sillä tavoin. :D

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta