Mites ne treenit kulkee?

Lupailin eilen pitkästä aikaa treenikuulumisia, pahoittelut hiljaiselosta tuon osa -alueen suhteen! Mulla on ehkä meneillään sellainen tasapaksu treenausvaihe tai tiedättekö, kun se treeni menee tavallaan siinä muun elämän sivussa ilman sen suurempia fiiliksiä. Olen urheillut koko elämäni, joten siksi ehkä itseltäni puuttuu sellainen ns. treenaamiseen hurahtaminen. Usein kaikista innokkaimpia ”treenihörhöjä” ovat ne, jotka ovat hurahtaneet siihen sporttailuun vasta ihan viime vuosina. Itselleni se urheilu vaan on niin osa elämää, että välillä tosiaan fiilikset heittelevät vaikka silti kokoajan treenaankin. Aina ei siis ole mitään uutta ja ihmeellistä kerrottavaa. En kuitenkaan treenaa ikäänkuin tähdäten johonkin suurempaan, kuten niin moni tässä ajassa esimerkiksi fitnekseen. Toki haluan kehittyä mutta yleisesti ottaen pyrin voimaan hyvin, treenaamaan omien voimavarojen ja fiilisten mukaan, sekä siinä ohessa pitämään kropan kiinteässä kuosissa. 

Tosiaan hieman tasapaksu vaihe meneillään, en anna sen kuitenkaan lannistaa vaan urhoollisesti suuntaan aina salille tai lenkille. Salitreeniin olen koittanut viime aikoina hakea uusia ulottuvuuksia. Eli aika paljon vaihtelevaa treeniä siinä mielessä, että välillä treenaan pudotussarjoilla, välillä taas toisinpäin ja toisinaan aloitan pienemmällä painolla ja vedän keskelle sen ihan maximisarjan, sitten taas höllään pitkiin sarjoihin, sekä matalempiin painoihin. Viime aikoina olen tehnyt myös ns. kokoajan sykkeet korkealla pitävää treeniä. Eli esimerkiksi kaksi eri käsivarsitreeniä peräkkäin, jonka jälkeen pieni tauko ja sitten kympin sarja vatsoja, jonka jälkeen aloitan treenin alusta. Tuo mielestäni todella kivaa vaihtelua treeniin ja saliltakin selviää nopeampaa pois. ;) Välillä sitten taas teen päiviä, että kaikki painot ovat maximia. Itseasiassa useimmiten jalat ja peppu menee tuollaisella treenillä, koska ne ovat itselleni sellainen alue jonne haluaisin eniten sitä muutosta. Tokihan pitkät sarjat loppuun asti tehtyinä ovat myös aika hyvää treeniä jaloille. Myös kahvakuulia hyödynnän jonkun verran, etenkin juuri pakaratreenissä. 

Luin taannoin ihanaisen Monan blogista mielenkiintoisen jutun Kayla Itsinesin 12 viikon treeniohjelmasta. Tekstin innoittamana suuntasin Kaylan blogiin ja tutustumaan hänen treenivinkkeihinsä. Mua alkoi kiinnostamaan tuo ohjelma tosi paljon ja varsinkin, kun treeniohjelmaa saisi kokeilla viikon ilmaiseksi! Ajattelin ladata tuon kokeeksi, olisi tosi kiva testata jotain muuta treenimuotoa salin lisäksi ihan vaan jo vaihtelun vuoksikin. Meidän sali on sellainen ”äijäsali” ettei siellä tosiaan ole mitään ohjattuja tuntejakaan, joten välillä tuo pelkkä sali kyllä kyllästyttää ja paljon. Onko moni teistä treenannut noilla Kaylan vinkeillä tai kokeillut tuota ilmaista ohjelmaa? 

Välineurheilusta sen verran, että viime aikoina treenivaatehyllylleni on eksynyt muutama uusi juttu. *Lux-Case.fi lähetti kätevän käsivarsikotelon puhelimelle joka on aivan ehdoton treenatessa, sekä lenkillä. Entiset olivatkin sopivasti hajonneet jo aikapäiviä ja jonkun aikaa olin mennyt puhelin housun pielessä keikkuen. Koodilla JJ20 saa blogini lukijat -20 % alennuksen heidän *verkkokauppansa tuotteista. Valikoimissa on tosiaan kaikkea puhelimen kuorista kuulokkeisiin, sekä runsas valikoima muitakin matkapuhelintarvikkeita.

Uudet pinkit treenishortsit puolestaan löytyivät eilen Gina Tricotin treenimallistosta. Multa on jo pidempään puuttunut tuollaiset kesäiset treenishortsit, joilla voi vedellä lenkkejä myös auringon paahteessa. Ihan vaan jo tulevia viikkoja silmällä pitäen ehdottoman kätsät! ;) Mulla on jonkun verran ollut Ginan treenikuteita ja ylläri ylläri ne ovat oikeasti olleet aika laadukkaita. Ainakaan itselläni eivät ole pesussa menneet juuri miksikään. :)

Columbian viilentävä treenipaita on saatu jo keväällä blogin kautta. Itselleni tämä oli ihan uusi juttu eli en ollut kuullutkaan, että paita voisi viilentää ihoa hikoillessa. Vaatteessa on siis viilentävä mekanismi joka aktivoituu ihon alkaessa tuottaa lämpöä, eli hikeä. Erittäin kätevä siis tämäkin hikisäillä joita toivon mukaan on lähiviikkoina luvassa! 
Shortsit Gina Tricot / T-paita *Columbia/ Puhelinkotelo *Lux-Case.fi / Kuulokkeet Tiger / Lippis Gina Tricot //* saatu/mainoslinkki

Olisi hauska kuulla teidän treenikuulumisia?! :)

* Mainoslinkki / adlink

On my way

11 vastausta artikkeliin “Mites ne treenit kulkee?”

  1. Mun mielestä on hyvä, että myöntää jos treenit ei oikeasti maistu. Se kun on aika monella ”ongelmana” ja ei varmasti helpota jos bloggaajat esittävät tekevänsä treeninsä AINA suurella ilolla.

    Mä olen käynyt salilla 6 vuotta ja hieman löysäillen eli peruskuntoa ylläpitäen. Nyt viimeiseen vuoteen olen käynyt vain kerran kuussa. Pyöräilen paljon yms joten en jaksa stressata salille lähdöstä. Vaikka oishan se mukava kun lihakset näkyisi vähän paremmin, mutta enemmän tekee hallaa kun stressaantuneena lähtee salille. Tsemppiä treeneihin!!

    • Jep, samaa mieltä! Harva voi väittää et se sali maistuisi aina niin hekumalliselle… Ja kyllä, kannattaa kuunnella mieltä ja kehoa, ei kaikkien tarvitse harrastaa juuri salitreeniä jos ei halua. :) Ja kiitti samoin!

  2. Ei liity nyt tähän postaukseen, mutta huomasitko mitään värieroja niissä st.morizin ruskettavissa? Tilasin just sieltä tan storesta ja se väri oli vähän outo. Sellanen tummempi vähän punaseen päin menevä sävy. Ennen on ollut ruskeanharmaata?

    • Hmm. En ole itseasiassa vielä avannut sitä Tanstorelta tilaamaani Moritzia… En ole nyt käyttänyt itseruskettavia juhannuksen jälkeen. Olisiko jompi kumpi joku vanhempi erä? En tiedä? Oliko se ihollakin erilainen??

    • oli se vähän, tummempi lopputulos ja ehkä vähän punertavakin? tai ehkä vähän oranssi? Erivärinen se ainakin oli… Entinen oli parempi

    • Okei, hmm. Todella oudolta kuulostaa… Itse en tosiaan ole aikoihin käyttänyt itsareita mutta syksyllä taasen! Toivotaan, että nuo purkit säilyvät hengissä nämä helteet. :O

  3. No kyllä sun kropasta näkyykin, että työtä on tehty. Jos omistaisin tuollaisen vartalon, juoksisin varmaan bikineissä 24/7. :D

    Treenit eivät ole maistuneet pariin kuukauteen lainkaan. Kyllä se vähän ahdistaa, kun alkaa kropassa näkymään ja tuntumaan, mutta ei ole kuin itsensä syyttäminen. Eiköhän se taas maistu, kun stressi laukeaa ja pääsee tauon jälkeen edes kerran sinne kyykkäämään. :)

    • Höpöhöpö, ei tässä kuules kympin kroppaa omata. :) Ja ymmärrän välillä ei vaan maistu. Sillon on ok kyl mun mielestä pitää taukoa jos sille tuntuu. Sulla taitaa olla hyvät geenit kun kroppa kuitenkin hyvässä figuurissa vaikket salilla käykään. :)

    • itse oon sitä mieltä että jutta on laiha, mutta en itse näe, että kropasta näkyisi salitreenin jälki niinkään:) niin moni voi saada tuollaisen kropan laihduttamalla, mutta itse ihailen kroppaa, josta oikeasti lihakset näkyy ja sen eteen on tehty töitä:)

    • Mietin just samaa. Ei sillä että kaikkien tarttis samalta näyttää…

    • No laihduttamalla kroppaani ei ole kyllä ”saatu” mutta näkemyksensä kullakin. Itse en diggaa kovin lihaksikkaasta kropasta ja sellaisen rakentaminen ei kiinnosta pätkääkään. :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta