Treenikuulumisia

Pitkästä aikaa treenipostausta! Jostain kumman syystä juuri sporttailuista postaaminen on jäänyt vaikka lähes päivittäin treenaankin. Musta tuntuu ettei mulla oikeastaan koskaan ole mitään treenikuvia, ehkä se sitten lienee syy tuohon. Salillakaan peiliselfieitä ei kehtaa ottaa ellei ole siellä ypöyksin, tai mä en ainakaan kehtaa. :D Toisaalta selfie, belfie vai mikä lie on nykyään niin ilmiö, että varmaan kukaan ei edes kiinnittäisi huomiota vaikka niitä salilla napsisi. Haha. Jokatapauksessa aavistelen, että moni teistä toivoisi enemmän juurikin noita treeni -ja hyvinvointipostauksia, joten ajattelin nyt syksyn tullen panostaa enemmän siihen osa -alueeseen. Tykkään kuitenkin aivan hirveästi kaikenlaisista hyvinvointi, treeni -ja terveysjutuista, joten miksi en jakaisi omia näkemyksiä, vinkkejä, ajatuksia sun muuta täällä teidän kanssanne!? Myös reseptejä pyrin näin syksyn tullen jakamaan enemmän. Monia varmaan kiinnostaa niin gluteeniton, kuin maidotonkin ruokavalio ja niiden puitteissa kehitellyt välipalat sun muut?! :)

No mutta sitten itse treeneihin. Motivaatiota olen itseasiassa saanut tässä syksyä kohden taas nostettua vaikka kesä onkin ollut lenkkivoittoinen. Jotenkin musta on nykyään huomattavasti kivempi heittää lenkkikamat niskaan, kuin pakata salikengät kassiin ja kävellä 150 m salille. Ehkä ne ovat olleet nämä kivat kelit? Nyt tosin näyttäisi sille, että hommaan on tullut pidempiaikainen muutos. Ketä innostaa vesisateessa juokseminen? Ei ainakaan neljää kertaa viikossa ei. En myöskään treenaa tavoitteellisesti, eli haaveissa ei ole sinällään mikään suurempi muutos kropassa tai kunnossa. Olen itseasiassa tällä hetkellä hyvin tyytyväinen molempiin. Itselleni on tärkeintä voida hyvin, omistaa hyvä kunto ja siinä samalla on kiva olla tyytyväinen myös siihen peilikuvaankin. :)

Paljon on ollut puhetta fitneksestä ja ulkonäkökeskeisestä treenaamisesta. Mietin itsekin asiaa ja tulin siihen tulokseen, että itselleni treenaus on fifty fifty. Yksinkertaisesti olen kasvanut liikkumaan, jo lapsesta harrastanut urheilua ja siksi tänäkin päivänä mulle se on hyvin normaali asia, että lähestulkoon joka päivä liikutaan. Se on siis jonkunlainen tarve, koukuttuminen siihen hyvän olon fiilikseen. Toinen juttu on rentoutuminen. Itselleni treenaus on yksinkertaisesti rentoutumista, hetki ettei tarvitse miettiä mitään muuta kuin keskittyä siihen omalla kropallaan tekemiseen. Etenkin ne lenkit, ne ovat super tehokasta aivot narikkaan meininkiä! Ja mitä sitten peilikuvaan tulee, tottakai haluan näyttää hyvältä ja pitää kroppani kunnossa. Meillä jokaisella on yksi vartalo, joten miksi ei pitää siitä hyvää huolta? Uskon tuon huolehtimisen näkyvät itsessäni vielä parinkymmenenkin vuoden päästä. Miettikääs vaikka Aira Samulinia, huhhuh mikä nainen! Koko ikänsä liikkunut, syönyt terveellisesti ja huolehtinut itsestään. Olisi aika siistiä olla joskus tuollainen supernainen! ;)


Mä en tiedä kiinnostaako teitä ihan treenipäiväkirjat? Niitäkin voisin alkaa jälleen tänne kirjailemaan jos kiinnostusta löytyy? 
Anyways, tässä tulee tämän kuluneen viikon sporttailut tähän lauantaihin saakka:


MA Vatsatreeni kotona 20 min
TI Jalat + peppu
KE Käsivarret ja rinta + vatsoja
TO Juoksulenkki 10 km/1 h 10 min vauhdilla
PE Välipäivä
LA Illalla salille ja olkapäät & selkätreeni + vatsat
Millainen treeniviikko teillä on ollut ja mites motivaatio näin syksyn tullen? :)

* Kuvissa esiintyvät vaatteet saatuja

On my way

20 vastausta artikkeliin “Treenikuulumisia”

  1. oot täysin lihakseton luikku vaikka salilla ravaatkin? kuulutko sä sitten näihin ketkä vitkuttaa niitä 7kg painoja hauiskäännössä

    • Kaikkien idea ei oo kasvattaa megalihaksia, ja hauiskäännöt on mun mielestä 7kg painoilla aika paljon naiselle. Inhottavia kommentteja jotkut jaksaa vaan laittaa!

    • Mä itseasiassa vedän juuri 7-8 kilolla ja loppuun asti. :) Ja näinpä, kaikki ei väldee haluu olla megalihaksikkaita. Mua ei ainakaan kiinnosta muuta kuin timmit käsivarret. :)

    • niimpä niin, pelätään että ne lihakset yhtäkkiä kasvaa.. vaikka heivaisitkin ne pikkupainot nurkkaan niin ei se todellakaan silti takaa niitä ”megalihaksia” :D

    • Sovitaan niin et jokanen treenaa niil painoilla millä haluaa. :) Vedä sä 20 kilolla niin mä vetelen tolla kasilla. ;)

    • ette te mega lihaksia saa vaikka pistäisitte 10. Koittakaas joskus ihan tosissaan kasvattaa lihasta, niin huomaatte ettei sellanen oo helppa. Saatte vuosia äheltää sellasen eteen. Seiskalla ja kasilla saa ylläpidetyttyy sellasta perusvoimaa. Jos jollekin se on se tavoite, niin why not. Mut elkää ny luulko että te vahingossas saisitte muskelit kasvatettua, se vaatii oikeesti vähän jo työtä :DDD

    • Itse en kyllä pelkää lihaksia ja siksi olenkin nostanut painoja sitä mukaa, kuin voimaa on tullut lisää. Menen siellä kymmenessä kilossa sitten, kun kroppa on siihen valmis, Tällä hetkellä 8 kiloa on mulle semmonen paino, että se menee juuri ja juuri. Varmaan puolen vuoden päästä vedänkin kymmenellä kilolla. En oikein ymmärrä miten jotain häiritsee millä painoilla toiset treenaavat, jokainen menee kehityksessään siinä kohdin missä menee. :) Ja en mä lihaksia pelkää, en vetäisi edes kasilla jos pelkäisin. :)

    • Mä en yleensä jaksa kommentoida muiden juttuja, mutta jotenkin ärsyttää tää jankkaaminen! :D itse treenaan 3-5 kg käsipainoilla ja mulla on ihan kivat timmit kädet, joista hieman lihastakin erottuu. Joten miksi pitäisi väen vängällä vääntää 20kg painoilla?!?! Aaarrgghhh! :D

    • Jep, näissä kuvissa ei edes kunnolla näy meikäläsenkään käsivarsia… Tarvittaessa linkkaan tähän postausta, josta ei voi väittää etteikö mullakin olisi sitä muotoa käsissä. ;) Ja kyllä, jokainen menee kehityksessään omassa kohdassa, ei kenelläkään ole mielestäni varaa arvostella, että jokaisen pitäisi vetää kympillä… Niin naurettavaa. :D

  2. Mitä pahaa on tehdä 7kh käsipainoilla hauista? Hitto et jollain on taas jutut. :D Mä en yleensä ota kantaa noihin juttuihin mutta nyt kyllä otti aivoon tollanen kommentti. :D

    • Jep, en kans tiijä. :) Itse oon nostanut hauiskääntöjen painoja säännöllisesti. 4 kilosta lähettiin ja nyt ollaan siellä 7-8 kilossa. :)

  3. Laitappa eka anonyymi kommaaja oma kuvasi tänne kun kerran noin voit arvostella muita ???!!!!!!!

  4. No minusta 7-8 kg käsipainot naisella, joka ei hirveitä lihaksia edes halua on jo ihan kova juttu :) Ja täytyy ihmisen voida pahoin joka jaksaa tuollaista edes toiselle kirjoittaa. Mitä vitsin väliä on nosteleeko kukin käsillään ilmaa tai vaikka sataa kiloa, pääasia että itse ois tyytyväinen.

    • Juu, jokainen treenaa mielestäni kuten haluaa ja missä kohdin se kehitys menee. :) Sitten, kun kasi tuntuu keveämmälle on aika nostaa painoja. ;) Ja jep, mulle kans aivan sama millä painoilla muut treenaa, elämässä on kuitenkin sata ja yksi muutakin asiaa kuin joku hauiskääntö. :)

  5. Tykkään enemmän lukea treenikuulumisia,enkä niinkään tarkkoja treenipäiväkirjoja. Joskus toki oheen voi laittaa,mutta ei joka viikko.:)

  6. Miksi tää aihe (sali) nostaa AINA tömmösen ”teet väärin-teet oikein”-myräkän?! Käsittämätöntä. Kuuma peruna vissiin tällä hetkellä. Just niinkuin Jutta sanoi, eiköhän ole ihan jokaisen oma asia miten haluaa treenata! Ps. Jutta, mäkin mielelläni lukisin enemmän sun treeneistä. Treenipäiväkirjat, fiilikset, yms. kaikki on kivaa luettavaa. :) Voisit joskus myös tehdä postauksen siitä millasia kokemuksia sulla on ryhmäliikuntatunneista (Et taida käydä niillä? Miksi et?). Moni lukija lienee kuitenkin innokas ryhmäliikuntasporttaaja (meikäläinen esim.. ;) koska nautin siitä, että siinä on koko ajan se ohjaaja tsemppaamassa, mutta ihmiset on niin erilaisia, että jotkut taas ei varmaan hirveästi tykkää siitä, onko sulla näin? Kiinnostaisi vaan kuulla sun mietteitä aiheesta! :)

    • Siksi, koska fitness on nyt niin IN ja niitä guruja on joka nurkalla olevinaan. :D Jos jokainen ei ole niin innoissaan siitä kunnon täysillä treenaamisesta tai halua omistaa koko elämäänsä asialle, on sitä jotenkin ”tavis-treenaaja” joka ei tiedä mistään mitään. Noh, onneksi tämä buumi on katoamassa pikkuhiljaa ja jengi voi vaan taas treenata ihan ”normaalisti”. :) Okei, hei toi on ihan kiva postausidea. Pääsyy vaan siihen on se, että käyn salilla jossa ei ole ryhmäliikuntatunteja… Mutta kiitos kaikista vinkeistä, otin ne mielelläni vastaan! =)

  7. Mun silmääni sun käsivarret ja koko vartalo on upea. Kiinteä, lihaksikas, mutta silti selkeän naisellinen. :)

    Kiinnostaa treenijutut, koska motivaatio näin lomalla on vähän enemmän kuin hukassa. heh

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta