Kotitreenit, kyllä vai ei?

En taida olla ainut joka on innostunut kotitreenailusta? Minä enteilen kuntosalihuhkimisen vähentymistä ja kotitreenin kasvua. ;)

Kun muutettiin alkuviikosta jäi naapurimme vakkarisali sitten neljäksi kuukaudeksi sinne. Täällä Töölön puolella olen googletellut eri kuntosaleja mutta vielä en ole tullut oikein mihinkään tulokseen. Meidän entinen sali oli 150 metrin päässä kotoa ja 24 tuntia auki, maailman helpointa. Siispä rima on aika korkealla… Mihinkään suuriin ketjusaleihin ei innosta mennä ja tosiaan sen pitäisi olla ihan naapurissa. Lisäksi inhoan kamalaa saliryysistä, joten paras olisi joku vähän ei niin tunnettu sali. Valitettavasti Töölö Gym ei tule juuri tuon ryysiksen vuoksi kuuloonkaan. :D

Viime syksynä minun oli tarkoitus aloittaa Kayla Itsinesin treenit himassa mutta tilanpuutteen vuoksi niistä ei tullut oikein mitään. Salillamme taas oli tosi pieni ”jumppahuone” joten se tyssäsi sitten oikeastaan siihen. Edelleen kyllä Instagramin puolella pällistelen noita Kaylan treenien aikaansaamia muutoksia jengissä ja mietin, että vautsi vau. Eikä missään nimessä pelkästään se ulkoinen olemus vaan se voima mitä treenin kautta kuulemma saa! Treeniohjelma todella kiinnostaa ja nyt, kun meillä on enemmän tilaa olisi tuon toteuttaminen käytännössäkin mahdollista. Toisaalta taas olen aika paljon seilannut netissä ja googletellut kotitreenejä niin eiväthän ne mitään tähtitiedettä ole. Youtube on pullollaan ilmaisia treenivideoita, joten kyllä niitä vaihtoehtoja löytyy. Tosin ohjelma on aina ohjelma ei siitä mihinkään pääse.

IMG_9291-001

Kotitreenin ehdoton plussa on mielestäni se huolettomuus ja se, ettei sinne salille tarvitse lähteä. Varsinkin, kun sali-into on omalla kohdallani vähän jo hiipunut… Vaikka toisaalta, enhän ole koskaan ollut mikään kunnon salikissa joka rakastaisi pumpata rautaa. :) Mulle tärkeintä on se, että voin hyvin, keho on hyvässä kunnossa ja mulla on energiaa. Mitään suuria lihasmuhkuroita en ole koskaan ihaillut tai kaivannut, joten ehkä mä olen vaan ollut sellainen tavallinen saliharrastelija. Jokainen me ollaan erilaisia. :) Toisaalta taas kotitreenissä hankaluus monille saattaa olla juurikin ne välineet. Itsekin alkuun mietin, että voiko kotona oikeasti treenata? Vastaus tähän on, että aika kattavasti kyllä. Koko tämän viikon olen tehnyt kotitreeniä ja hyvin täällä ollaan hikihatussa puuhkittu. Eli eipä sekään ole mitään lastenleikkiä jos asenne on se, että nyt reenataan eikä mietitä. Loppupeleissä ihan painosetti ja jumppamatto riittää. Jos haluaa extraa niin sitten jumppapalloa, rullaa ja kahvakuulia vaan kehiin! Vaihtelevuutta treeniin saa eri ohjelmien kautta, vaikka se Kaylan treeni tai sitten netistä eri blogeja, videoita jne. Ei ollenkaan niin hankalaa kuin voisi kuvitella.

IMG_9293-001

Itse ostin oman painosettini XXL:stä muutama viikko sitten. Pitkään olin tuollaista miettinyt ja, kun se oli tarjouksessa oli siihen ihan pakko tarttua. Siispä vink, vink vaan! Hintaa 34,95 € ja painoja maximissaan koko setissä 18 kg. Minulle ainakin riittää hienosti. ;) Mielestäni todella monipuoliset, sillä tuolla setillä onnistuu erinomaisesti treeni kuin treeni kotosalla. Jos haluaa ihan maximi painoa niin sitten vaan latoo kaiken yhteen vipuun ja tekee sillä yksitellen. Mulla on tosiaan myös täällä asunnossa kaverini 8 kilon kahvakuula joka on myös mukana treeneissä.

Jokatapauksessa, tällä hetkellä olen vähän tällaisessa muuton jälkeisessä suvanteessa jossa treenijutut on auki. Jatkanko täällä himassa treenailua, josta kyllä pidän vai aloitanko Kaylan ohjelman? Etsinkö sen tavallisen ja tylsän salin? Nyt, kun kirjoitin tuon tuli mulle jotenkin heti vastareaktio. :D Haluaisin ehkä aloittaa jonkun uuden lajin?! Jonkun kokonaisvaltaisen. Onko moni muuten hurahtanut CrossFit:iin? Olen kuullut siitä paljon kehuja jonka vuoksi ehkä pienoinen kiinnostuksenpoikanen on herännyt.

Muutenkin olisi kiva kuulla treenaileeko moni kotosalla tai kaylan ohjelmalla? Ja vastaavasti jos teillä on joku tietty laji joka vienyt sydämenne niin vinkatkaahan ihmeessä. :)

IMG_9229-001

On my way

12 vastausta artikkeliin “Kotitreenit, kyllä vai ei?”

  1. Mä tykkään kyllä kotitreenailuista, mutta niitä ennemmin kyllä valitsisin kuntosalin ohjatut ryhmäliikunnat. Mulla oli joulukuun loppuun salikortti vuokralla, mutta kun se nyt loppui niin pakko on taas siirtyä kotitreenien pariin. Niinä päivinä kun en keksi mitään muuta tekemistä ja haluan päästä treenistä nopeella (HIIT-treenin kaltaisella) treenillä, teen Jillian Michaelsin 30 day shreddiä. Tuossa on siis treenit jaettu kolmeen 10 päivän mittaiseen jaksoon ja ainakin nää kaks ekaa jaksoa löytyy ihan Youtubestakin (vaikka alle kympillä mä tilasin dvdn niin ei sekään paljoa kustanna). Yks treeni kestää vähän reilu 20 min, mutta saa todellakin hikoilemaan ja kyllä aina ton 30 päivän jälkeen oon tuloksia nähny :) siinä siis ainakin yks vaihtoehto!

    • Hei kiitos tästä vinkistä, laitankin heti googlen laulamaan! Minä taas en ole yhtään ryhmäliikuntatyyppiä. :D Yksilösuorittaja.

  2. Kotitreenit kyllä vai ei.. Ei kyllä. Mun kehoa ja itseluottamusta muokkaa parhaiten (suhteellisen) raskaat raudat ;) Tahdon itse myös näyttää vahvalta ja siltä että treenaan eikä kehonpainoliikkeillä saa tarpeeks raskasta vastusta. Kaylasta sen verran, kukin tyylillään mutta omaan makuun kyllä sopii vähän emt, aikuisemman kokoinen ja muotoinen luukki ;)

    • Kiitos mielipiteestä, moni varmasti kanssasi samoilla linjoilla. :) Mä taas tykkään juuri tuollaisesta Kaylakropasta, meitä on moneen junaan. ;)

  3. Itse liputan kotitreenien puolesta!
    Tykkään tosi paljon kotitreeneistä, ja kyllä niistä saa tulostakin aikaan.
    Okei, ei kehonpainolla + käsi painoilla minkää bodarin kokoiseksi kasva, mutta kyllä onnistuu saamaan sellaisen atleettisen kropan.
    Suosittelee sua lainaamaan kirjastosta Laurenin Kehon paino harjoittelun käsikirjan opuksen. Löytyy vaihtoehtoja myös hiukan haastavampiin treeneihin.

    • Voi juma tätä automaattista korjausta… Huooh!!
      Siis Lauren: Kehonpainoharjoittelun käsikirja

    • Jee, jee! No siis kotitreeni onkin varmasti hyvä meille, jotka emme sitä bodarikroppaa tavoittele. :)
      Ja kiitos vinkistä, pitää varmaan heti käydä kurkkimassa Suomalaisessa. Kirjastokorttia mulla ei taida edes enää olla… :O

  4. Olen itse tehnty Kaylan treenejä kotona, ja ne ovat kyllä tehokkaita, kunto nousee ja voimakin kasvaa kivasta ja ei voi ainakaan käyttää tekosyynä ettei olisi aikaa kun treeni kestää vain sen 30 minuuttia. Ja onhan se kylää totta, että itsestään puristaa viimeisetkin voimat paremmin, kun on valmis ohjelma jonka mukaan tehdä treenit.

    Ainoa syy miksi nyt olen siirtynyt salille on, että tahtoisin vähän lisää muotoa aika olemattomaan takapuoleen. Kaylan treeneissähän on paljon kyykkyhyppjä, askelkyykkyhyppyjä ja muutenkin plyometrisiä liikkeitä jotka ovat huippuha muotoilemaan pebaa, mutta vähän raskaampia painoja kaipalen tähänkin. Mutta ajatuksissa on ollut sekin vaihtoehto, että teen Kaylan vatsa- ja käsitreenit kotona jatkossakin ja sitten vaikka parina päivänä käyn tekemässä Kaylan jalkatreenin korvaavat treenit salilla.

    • Niin, ja tähän vielä vinkkinä että Mona Mona’s Daily Stylesta on kirjoitellut aika paljonkin Kaylan treeneistä, jotka ovat viime aikoina olleet hänen ainoat lihastreeninsä – sieltä varmaan voi saada apua päätökseen :)

    • Moikka Anna! Kiva kuulla mielipiteesi Kaylan treeneistä. :) Hmm. Itse olen treenannut himassa takapuolta aika samoilla liikkeillä kuin salilla, kyykytkin tehnyt noiden vapaapainojen avulla. Tietenkin se painomäärä on tosiaan vähäisempää, eli mitään megaäässiä ei taideta tuollaisilla parinkymmenen kilon painoilla saavuttaa… Toisaalta, noihinhan voi ostaa lisää levyjä halutessaan. ;)

      Joo Monan kanssa ollaan asiasta muutamia sanoja vaihdettu, hänhän liputtaa Kaylan puolesta ja kroppansa on mielestäni muuttunut kokoajan upeammaksi treenien myötä. :)

  5. Ite kyllä tykkään kotitreeneistä! Nyt käyn salilla kaks kertaa viikossa, lenkillä kolme kertaa ja kotona teen treenejä kaks tai kolme kertaa viikossa. Ainakin mulle toimiva kokonaisuus. Suosittelen esim. Bodylicous kirjaa (Sofi Fahrman ja Julia Fors). Paljon kivoja vinkkejä kotitreeneihin ja ruokaohjeita.

  6. Heippa!

    Itse olen kokeillut tuota Kayla-jumppaa. Sillä saa niin hyvin hienpintaan. Minusta tuntuu, että jo parin viikon jälkeen olen löytänyt aivan uusia lihaksia kropastani.
    Pidän treenistä kovasti, koska saa tehdä pienillä painoilla eikä lihasmassa kasva kovin paljon.
    Kiva muuten tämä sinun blogi!

    Onnea oikean treenin metsästykseen, vaikka upeassa kunnossa jo oletkin!
    http://www.ponnarilla.blogspot.fi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta