Treenikuulumisia: Kayla Itsines vko 3

Energiaa päiväänne! Täällä on niin levännyt olo lukuunottamatta viime yön unettomuutta… Nyt, kun on ollut yksin himassa on tullut oltua koneella vielä hyvin myöhään mikä ainakin omalla kohdallani hankaloittaa nukahtamisprosessia. Sitä on jotenkin kovin virkeä sänkyyn mennessä ja uni ei vaan meinaa tulla, on kuuma, pyörit, kissat juoksee jne. Noh, onneksi takana on kuitenkin muuten hyvät kahden yön unet, joten kyllä sitä tämän päivän jaksaa niiden voimalla.

Sitten itse aiheeseen, eli treeneihin! Moni onkin kysellyt kommenttiboxissa mielipidettäni Kaylan treeneistä, jotka aloitin pari viikkoa sitten. Tänään lähtee itseasiassa käyntiin kolmas viikko kyseistä ohjelmaa, joten jonkunlainen tuntuma ja mielipide minulta jo löytyykin. Ensinnäkin, päätin heti alussa skipata ne neljän viikon pre-workoutit jotka tuntuivat kuitenkin vähän turhille. Omaan ihan hyvän pohjakunnon, joten suuntasin suoraan niihin varsinaisiin treeneihin. Nojoo, sitä tosiaan luulee olevansa hyväkuntoinen mutta täytyy sanoa, että ensimmäinen Kaylan treenipäivä oli aika tuskaa. Siis ihan oikeasti, meinasin kuolla. :D Burbeet olivat jotain aivan kamalaa. Olen tehnyt todella vähän punnerruksia ja muita omalla keholla kannateltavia liikkeitä, joten voitte kuvitella millainen voima mulla on käsissä ollut. Vaikka salilla omilla maximeilla on habaa vääntänyt niin mikä se todellinen voima niissä käsissä on ollut, nähtävästi ihan surkea? Tuo on juuri se syy miksi lähdin Kaylan treeneihin, haluan tulla oikeasti vahvaksi ja oppia hallitsemaan paremmin kehoani.

Minua ei kuitenkaan yllättänyt tuo treenien raskaus vaan osasin odottaa sitä. Siispä asenne ratkaisee ja olenkin päättänyt, että menen ohjelman vaikka läpi harmaan kiven. Ensimmäisellä viikolla oli tosiaan sellainen turhautuminen omaan ”voimattomuuteen” ja osittain myös sellaiseen kankeuteen. Tiedän kuitenkin, että suunta tuosta ei voi olla kuin ylöspäin ja tiedättekö mitä? Viikko kaksi oli jo huomattavasti parempi ja vaikka voi olla hassua ajatella, että parissa viikossa tapahtuisi muutosta niin sitä on OIKEASTI tapahtunut. Burbeet sun muut push-up liikkeet menevät jo niin paljon kevyemmin. Olen siis vahvistunut, jee!

IMG_1928-002

Jos olen rehellinen, viimeisen vuoden ajan mua on useimmiten ketuttanut salille meneminen. Olen käynyt siellä, koska haluan pitää kroppani kunnossa ja voida hyvin, mutta mitään ”ah ihanaa” se ei ole aikoihin ollut. Uutuudenviehätys on todellakin kadonnut ja se liikunnan mielekkyys sitä hommaa kohtaan. Onneksi tuli tämä muutto ja aloin tosissani miettimään vaihtelua treeneihini, muuten olisin varmaan edelleen samassa oravanpyörässä… Olen ollut niin innoissani tästä Kaylan ohjelmasta ja vitsit, vaikka se raskasta onkin niin se fiilis mikä siitä tulee! Treenien jälkeen olen ihan hikimärkä ja punainen, vettä kuluu mutta fiilis on autuas. Seuraan Kaylaa myös Instagramissa ja muissa somekanavissa, joista haen päivittäin motivaatiota omiin treeneihin. Hän on todella upean positiivinen ja jotenkin aidosti hyvän oloinen ihminen. Super motivoiva tapaus! :)

Teen treenejä tosiaan kotona eikä vielä ole tullut vastaan tilannetta, että en pystyisi jotain liikkeitä tekemään kotiympäristön vuoksi. Eli suosittelen ehdottomasti koti -ohjelmaksi! Voisin kuvitella, että helppo toteuttaa vaikka pienen lapsen äitinä, kun lapsi päiväunilla. Treenit kestävät vaan sen 4 x 7 min + muutamat tauot siihen päälle. Itse omistan vaihdeltava painoiset käsipainot, jumppamaton ja kahvakuulan, joita olen hyödyntänyt ohjelmassa mutta kyllä ilmankin pärjää. Moni varmaan tietää tuon vanhan vinkin ”pullot täyteen sokeria tai riisiä” ja käsipainoiksi. Kun ohjelmassa mennään eteenpäin, katsotaan mitä haasteita tulee vastaan tilojen suhteen, vai tuleeko.

Treenit tehdään kolmesti viikossa ja joka toinen päivä. Välipäivinä sitten liikutaan näin alussa matalasykkeisiä lenkkejä 30-45 minuuttia. Itse olen tehnyt nuo lenkit juosten, koska se on itselleni se mieluisin tapa. Rakastan juoksemista, joten mielestäni on ihanaa, että ohjelmaan sisältyy myös ihan täysin aerobistakin vaikka itse treenit hyvin sykkeitä kohottavia ovatkin.

IMG_1931-002

No entäs sitten ulkomuotoni, onko muutosta tapahtunut? Tähänkin pakko vastata, että kyllä on. Vaikkei se ulkonäkö ole itselleni treeneissä tärkein, juksaisin jos en pitäisi positiivisista muutoksista kehossani. Eniten huomaan muutoksia vatsalihaksissani, koska kaikki liikkeet ovat oikeastaan sellaisia joissa vatsa on töissä. Mulla on myös vatsassa aika vähän rasvaa, joten luonnollisesti muutokset näkyvät siellä ensimmäisenä. Myös sellainen yleinen olemus on on mielestäni nyt hieman fitimpi. Tosin nämä ovat sellaisia seikkoja, jotka itse näen jos itseäni peilistä katson, mutta tuskin ulkopuoliset vielä suurta muutosta huomaavat. Pääasia on kuitenkin se, että henkinen fiilis ja motivaatio ovat todella korkealla! :) Oikein innolla odotan tämän treeniviikko kolmosen käynnistymistä ja illan treenejä. 

Miten teillä muilla Kaylan treeniohjelmaa toteuttavilla menee? Missä viikossa menette ja millaisia fiiliksiä? Onko motivaatio edelleen korkealla? :)

On my way

9 vastausta artikkeliin “Treenikuulumisia: Kayla Itsines vko 3”

  1. Kiva kun postasit tästä aiheesta, päivittelehän jatkossakin miten treenien kanssa sujuu, millaista kehitystä tulee jne! :)

  2. Moi!

    Itse juuri tänään aloitin ekan viikon ja kyllä hiki virtasi! :D mahtava ohjelma.
    Kuinka monta kierrosta ehdit saada 7min aikana ?

    • Jee, huikeeta! Alkuun sain tyyliin kierroksen ja vähän reilu. Nyt ekalla seiskaminuuttisella kaksi kierrosta mutta sitten hiipuu vähän sen mukaan, kun väsyy. Haluan kuitenkin tehdä liikkeet huolellisesti vaikka väsymys alkaa painamaan. Keskiarvo on semmonen 1,5 kierrosta varmasti. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Mulla on jaloissa kaikista vahvimmat voimat, eli jalkaliikkeet menee yleensä aika pitkälle parhaiten.

  3. Hei, onko tarkoitus circuit one tehdä 7 minuutin aikana niin paljon kun jaksaa? eli mahdollisesti useampi kierros? vai onko tarkoitus vaan kerran tehdä liikkeet ja sitten tauko ja circuit 2?

    • 7 minuutin aikana tehdään niin monta kierrosta, kun ehtii. Sitten pieni breikki ja taas 7 minsaa täysillä. Sitten siirrytään circuit kakkoseen ja samalla periaatteella. :) Toistoja tulee kyllä ihan mukavasti. :)

  4. Hei mistä edes löytyy nuo pre-workoutit? Mulla on Kaylan ohjelma ja olen aika huonokuntoinen eli olisi varmaan järkevä aloittaa noista, mutta en löydä niitä mistään!

    • Hmm. Eivätkö tulleet sun workoutin siinä vihkosessa? Mulla ne ovat e-bookin ihan alussa, ennen normaaleja treenejä. Siellä on ihan samalla tavalla kuin normi treenit niin neljä viikkoa preetä. Selaappas huolellisesti läpi. Jos Kaylalta suoraan ohjelman tilasit on ne pakko olla siinä kirjasessa… :)

    • Joo siis on ihan ostettu workout-vihkonen, mutta olen hankkinut sen jotain tyyliin vuosi sitten, joten voi olla että on ”vanha versio”. Millä olet muuten korvannut noita penkille nousu -liikkeitä, onko sulla joku sopiva koroke vai miten yleensä teet?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta