Kayla Itsiness BBG vko 6

Meneillään on Kaylan treeniviikko numero kuusi ja te odotatte hurjia muodonmuutoskuvia, eikö!? Joudun kuitenkin tuottamaan pettymyksen. Viimeiset viikot ovat olleet super kiireisiä ja vähän nolokin sanoa, mutta erilaisia juhlia on ollut enemmän kuin aikoihin. Jos lähtee johonkin treeniohjelmaan mukaan, usein jengi satsaa siihen sata lasissa. Itse en siis todellakaan voi sanoa, että olisin näinä kuutena viikkona antanut kaikkeni ja panostanut täysillä.

Ne ensimmäiset kolme viikkoa olivat todella intensiivisiä mutta nämä seuraavat taas, noh olen tehnyt parhaani mutta en ole täysin tyytyväinen. Kertaakaan en ole siis ohjelmaa laiminlyönyt mutta varmaan tiedätte jos takana on vähän valvomisia tai muutama lasi viiniä, ei treenit kulje samalla tapaa. Joka maanantai joutuu ikäänkuin ”aloittamaan alusta”, tai sille se ainakin tuntuu.

Itse omaan onneksi sellaisen kropan, että tällaiset vähän huonommat treeniviikot eivät sinällään näy missään mutta itse sen kehitystaantuman huomaa. Vaikken ole suorittaja, olen jollain tapaa hyvin päättäväinen. Jos johonkin lähden, pidän siitä kiinni. Siksi ehkä vähän olenkin harmitellut tilannetta, tänäänkin suuntaan sinne risteilylle… Välillä elämä vaan on tällaista. Vaikka pidän liikuntaa todella tärkeänä osana, välitän myös ystävistäni ja läheisistäni. Ei ole minun tapaistani keksiä valheita jotta pääsisin luistamaan toiselle tärkeästä tilaisuudesta tai juhlasta. Ja mikä tärkeintä, tällainen kausi ei kuitenkaan jatku loputtomiin. Jo tämän päivän jälkeen voi taas satsata enemmän treeniin ja hyvinvointiin.

IMG_2870

Tästä kaikesta ”oheistoiminnasta” huolimatta olen tosiaan edennyt ohjelmassa ja tällä hetkellä koen, että olen vahvempi kuin viikolla yksi. Liikkeet ovat muutenkin vaikeutuneet ja etenkin vatsalihakset joutuvat aikamoiseen duuniin. Olen muuten pistänyt merkille, että kaikki ohjelman liikkeet napakoittavat juuri niitä vatsalihaksia. Tämä on siis pelkästään hyvä seikka, sillä teräksinen vatsa on mielestäni upea!

Vaikeinta koko ohjelmassa ovat itselleni edelleen käsi- ja rintalihasten liikkeet. Ne push-upit ja punnerrukset… Olen aina ollut todella hento yläkropasta ja mulla on pienet hartiat. Treenillähän olen saanut niihin mukavasti voimaa ja muotoa mutta silti edelleen koen ne heikoimmaksi lihasryhmäksi. Teen edelleen punnerrukset puolittain, laskeudun alas miesten punnerruksella mutta nostan naisten punnerruksella ylös. Välillä teen ihan täysin naistenpunnerruksilla, koska nekin tuntuvat mulle aika haastavilta. Kehityttävää siis on!

Ajattelin ensi viikon alusta palata treeneissä viikkoon viisi ja aloittaa sieltä uudella puhdilla. Nimittäin juuri nämä viikot 5 ja 6 tuntuvat menneen vähän puolittaisella teholla… Eikä tosiaan näiden vaikenevien viikkojen treenien toistaminen ole ollenkaan pahaksi, haastavuuden huomaa meinaan todella merkittävästi viikon neljä jälkeen. Se mikä vielä pitänee oleellisena seikkana treeneihin liittyen mainita, fiilis on korkealla! Koen tämän ohjelman todella motivoivana ja kyseinen treenitapa toimii minulle mahtavasti.

Muiden Kaylan treeniä toteuttavien tämän hetken fiiliksiä? Niin ja kyselkäähän ihmeessä jos heräsi jotain mitä haluatte tietää ohjelmaan liittyen?! :)

On my way

11 vastausta artikkeliin “Kayla Itsiness BBG vko 6”

  1. Ensimmäinen viikko takana ja pelonsekaisin (mutta motivoitunein) tuntein odotellaan tulevien viikkojen treenejä. Ekan treenin aikana kun lentää hiki, kyyneleet, sylki ja melkein oksennus niin tajuaa mihin on ryhtynyt. :D

    • Kyllä, mulla on myös monesti ollut oksennus hyvin lähellä. :D Tsemppiä tulevaan!

    • Kolme kertaa viikossa Kaylan treeni ja kolme kertaa viikossa lenkki (30-45 min). En ottanut ruokaosuutta, koska ei varmastikaan sopisi näiden mun ruokarajoitteiden kanssa.

  2. ”Ne push-upit ja punnerrukset…”Treenibloggaajana sinun olisi varmaan hyvä tietää, että push-up ja punnerrus on sama asia ;)

    • No josko minä vuorostani viilaisin pilkkua. :) Ensinnäkään en ole treenibloggari, kirjoitan lifestyle-blogia jossa terveelliset elämäntavat ja treeni on vaan yhtenä osana. Ja toiseksi, minulle nämä kaksi ovat todellakin eri asiaa. Punnerruksessa kädet ovat siten, että sormet osoittavat hieman sisään päin ja kädet ovat ikäänkuin etualalla. Push-upeissa taas kädet ovat enemmän tuossa rintojen kohdalla sivussa ja sormet osoittavat suoraan eteenpäin.

    • Kaylan ohjelmassa ne kulkevat nimellä push-ups eli sillä mennään. :)

  3. Noni vielä pitää jatkaa. Eli siis onko kaylan ohjelma englanniksi? Ja jos on niin mitä ne punnerrukset siinä sit on? :D

    • Kayla on Aussi, joten luonnollisesti treeniohjelman kielenä enganti. Mitä jos vaikka googlaat kyseisen liikkeen Kaylan nimellä, löydät sitten selkeyden. Hänen nettisivuiltaan löytyy myös ilmaisohjelma jota kokeilemalla pääsee ehkä vähän perille mistä on kyse. Itse en tiedä miksikä tuota liikettä suomenkielellä kutsutaan, eikä liioin ole väliäkään tietää…

  4. Haha niin siis ihan uteliaisuuttani yritin sitä kysyä että mikä se punnerrus on englanniksi jos ei push-up mutta minäpä rupean googlettamaan! :D

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta