Viime viikkojen suosikki välipala

Rakastan välipaloja. Olen itseasiassa tainnut siitä muutamaan otteeseen teille mainitakin, että en syö kahta lämmintä ateriaa päivässä vaan suosin yhden kunnon aterian lisäksi välipaloja. Smoothieita, omeletteja, banaanipannareita, kauraleipää täytteineen, avocadoa mausteilla, marjoja, hedelmiä ja vielä yhtenä esimerkkinä soijarahkaa suomalaisten mansikoiden kera.

IMG_8745

Tästä rahkaherkusta on itseasiassa muodostunut viime viikkoina todellinen suosikkini. Ei siksi, että sen kyljessä lukee maininta proteiinista vaan sen vuoksi, että tämä rahka on yksinkertaisesti niin hyvää! Kirjoittelin teille talvella soijatuotteista ja siitä, kuinka en ole niitä oikein koskaan oppinut syömään. Tämä soijarahka on kuitenkin jotain vallan muuta, kuin ne pahalta maistuvat edeltäjänsä. Onneksi uskaltauduin kokeilemaan ja annoin tälle mahdollisuuden. Ja ei, tämä ei tosiaan ole maksettu mainos vaan puhdas mielipide!

Rahka on koostumukseltaan paksuhkoa ja tuhtia. Siinä on hyvä ”maustamaton” maku ja mielestäni soija ei maistu tästä ollenkaan läpi. En syö rahkaa purkkitolkulla, vaan tavallisesti lisään mansikoiden sekaan 2-3 ruokalusikallista jolloin saan riittävän täyttävän lopputuloksen. Joukkoon voi heittää halutessaan vielä pähkinöitä, kookoshiutaleita, sekä hunajaa. Niin hyvää!

IMG_8715

Soijan kanssa kannattaa ylipäänsä olla varovainen jos omaa herkän vatsan. Itse olen ainakin huomannut, että jos syön sitä yhtään liikaa tulee maha kipeäksi. Rahkan lisäksi täyttävyyttä välipalaan voi hakea nimenomaan niillä muilla lisukkeilla. Pähkinät ja mantelit ovat mitä parhain vaihtoehto marjojen lisäksi! Jos haluaa oikein herkutella voi joukkoon siivuttaa myös raakasuklaata, nam nam.

Tässä siis yksi välipalavinkki teille, jotka niitä minulta olette kaipailleet. Ja pärjää muuten helposti sen pari, kolme tuntia seuraavaan ateriaan saakka.

IMG_8727-2

Onko joku muukin ehkä löytänyt kyseisen soijarahkan ruokavalioonsa? 

Oikein ihanaa ja rentouttavaa sunnuntaita jokaiselle! :)

On my way

4 vastausta artikkeliin “Viime viikkojen suosikki välipala”

  1. Huomasin heti itsekin innoissani, kun tämä tuote lennähti markkinoille! Totta kai olisin mieluusti ottanut maidottoman rahkavaihtoehdon osaksi ruokavaliotani. Pettymys oli jälleen valtava, kun katsoin ”maustamattoman” rahkan ainesosaluetteloa: Lisättyä sokeria. Why on earth?

    Vaikka sokeria ei tietenkään tarvitse täysin välttää, käytän mieluiten arkiruuassani sokerittomia vaihtoehtoja. Miksihän niitä on niin vaikea löytää? Tämä maailma ei ikinä pääse sokerista eroon, kun sitä salakavalasti tungetaan valtaosaan tuotteista. Esim itse lisättynä tuoreilla marjoilla saa ihanasti ja terveellisesti lisättyä makua..

    Toivottavasti Alpro tulee järkiinsä ja tuo markkinoille sokerittoman soijarahkavaihtoehdon, niin tulee sitten itsekin käytettyä tätä tuotetta.

    Hyvältä se varmasti maistuu sokeriversiona, mutta käyttäisin itse ehdottomasti vain herkutteluhetkellä.

    • Totta, sokeria tungetaan kyllä joka paikkaan mikä on ikävää. Itse en ole kuitenkaan ihan super tarkka sokerin suhteen ja siksi esimerkiksi tätä syön tietyissä määrin. Elämä on kovin vaikeaa jos kaikkea pitää vältellä. Itseasiassa melkein mahdotonta ellei tee kaikkea ruokaansa alusta loppuun itse…

  2. Tää on musta tosi hyvä tuote! maistuu jopa paremmalle kuin rasvaton maitorahka! makrot on mun mielestä hyvät, juuri sopivasti proteiinia, rasvoja ja hiilareita. itseasiassa vaikka tässä sitä lisättyä sokeria löytyy 2.5g/100g niin tämä on vähemmän kuin rahkan ”luonnolliset maitosokerit” joita on 4.4g/100g kohden! Itse nautin tätä pari purkkia viikossa aimo annoksen marjoja (mansikoita/mustikoita) kanssa! :)
    Itsekkin joskus rahkaa syönyt ja maitotuotteiden pois jätön jälkeen on jäänyt ns. mustaaukko :D ja tää toimii enempi kuin hyvin!
    & tosta sokerista sen verran mieluummin syön hieman sokeria kuin keinotekoisia makeutusaineita, onneksi tähän ei ole tungettu aspartaamia tai asesulfaami K:ta!

    • Kyllä, maku on erinomainen! Itse en ole edes tutustunut tuohon ravintoaine-listaan noin tarkkaan mutta lisättyä sokeria sieltä kuitenkin löytyy, kuten edellisessä kommentissa kommentoitiinkin. Hyvin pieni määrä kuitenkin mikä ei mielestäni ole hälyyttävää. :) Tärkeintä tässä on mielestäni se maku ja koostumus! Aivan erilainen kuin aikaisemmissa soijajoguissa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta