Ruokapäiväkirja viime viikolta

Ruokapäiväkirjoja on viime aikoina toivottu useampaan otteeseen, joten startataas uusi viikko yhdellä sellaisella! Ruokailuni ovat tosiaan päivittäin aika erilaisia riippuen kunkin vuorokauden fiiliksistä ja ylipäänsä siitä, millainen päiväni on kokonaisuudessaan. Tavallisesti syön lounaan lisäksi aamiaisen ja välipaloja. Joskus myös päivällisen. Kaikki on tosiaan hyvin pitkälti kiinni päivästä ja sen ohjelmasta.

Rakastan sitä, että minun ei tarvitse joka päivä syödä samaa ruokaa samalla kellon lyömällä. Ihan ajatuskin moisesta ahdistaa. En myöskään punnitse tai laske mitään ravintosisältöjä syömästäni ruoasta. Käytän maalaisjärkeä ja sen mukaan mietin mitä olen päivän aikana syönyt. Pyrin syömään monipuolisesti, eli ei pelkkää leipä-linjaa vaan monipuolisesti vähän kaikkea.

IMG_8318

Pidemmittä puheitta viime viikon torstain ruokapäiväkirjaan.

Aamiainen klo. 9.00: Omeletti kasvistäytteillä (paprika, tomaatti, purjosipuli, thai-basilika, pippuri, vuorisuola). Lisukkeeksi pari kupillista kahvia makeuttamattomalla soijajuomalla, sekä runsaasti vettä. Samalla nappaan suurimman osan vitskuistani. Osan otan lounaan yhteydessä.

Välipala klo. 12.30 (ennen salitreeniä): Lidlin raakapatukka, Naturally Sportyfeel maussa orange & raw cocoa. Sarjan patukat ovat uusia suosikkejani ja ostan niitä Lidlistä aina kymmeniä kerralla varastoon. Hintaa patukalla on 1,30 luokkaa, mikä on mielestäni kovin edullinen verrattuna moniin muihin raakapatukoihin.

Välipala klo. 13.45 (heti salitreenin jälkeen): Suurehko banaani ja kaksi Kaura 100 -kauraleivän puolikasta kurkulla, sekä avokadolla. Pohjalle Oatlyn maustamatonta levitettä.

IMG_8293

Lounas klo.15.15: Salaatti jossa on luomu tofua, vihreitä, avokadoa, tomaattia, rusinoita, ananasta, casheweja, auringonkukansiemeniä ja oliiviöljyä. Lasillinen limellä höystettyä vettä.

Välipala töissä klo. 18.15:  Jungle Juice Barista haettu smoothie, Captain Green. Sisältää mangoa, kurkkua, avokadoa, lehtikaalta, tammenlehtisalaattia, pinaattia, minttua, omenamehua, jäitä. Pari palaa raakasuklaata ja kupillinen kahvia kaurajuomalla.

Välipala töistä lähtiessä klo. 21.10: Loput raakasuklaarivistä, eli 3 palaa suklaata. Merkkinä Puhdistamo ja makuna appelsiini.

IMG_2057

Iltapala kotosalla töiden jälkeen klo. 21.45: Sulatettuja suomalaisia mansikoita ja pensasvadelmia, joukkoon useampi ruokalusikallinen GO ON- soijarahkaa. Hunajaa, kookoshiutaleita ja casheweja. Lasillinen tuorepuristettua appelsiinimehua.

Päivän aikana pyrin juomaan myös vettä suhteellisen runsaasti eli vähintään pari litraa. Useimmiten se kyllä hupeneekin, sillä juon vettä ikäänkuin ”kokoajan”.


Siinä tosiaan kokonaisuudessaan viime torstain ruokapäiväkirja. Kuten saatoitte huomata, ruokailut etenivät lähinnä töiden mukaan. Kun aamusta ja aamupäivästä istun vaan kotosalla koneen ääressä, ei lounaalle ole vielä tarvetta ja syönkin sen tavallisesti aina vasta joskus iltapäivästä. Myöhäinen lounas sitten tavallaan myös vaikuttaa siihen, ettei tuossa millään edes ehtisi nauttimaan päivällistä. :) Harvoin nimittäin enää nautin aamiaistani kuudelta ja lounasta klo. 12.00 aikaan. Tällainen rytmi passaa hienosti itselleni ja tästä kovasti pidänkin.

Jos heräsi kysymyksiä niin saa udella! Muuten en kyllä kaipaile ihmettelyjä ruokailuistani sillä missään kohtaa en nälästä kärsi ja se etten sitä päivällistä tavallisesti syö, on toiminut itselläni jo vuosia. En vaan välitä kokkailla niin paljon tai ylipäänsä nauti suunnattomasti ns. kunnon ruoasta. Olen välipalahirmu. Jokainen siis tyylillään. :)

On my way

2 vastausta artikkeliin “Ruokapäiväkirja viime viikolta”

  1. Kuinka usein noita raakapatukoita uskaltaa syödä? mietin että niissä on tosi paljon sokeria, tiedätkö onko se lisättyä vai sitä taatelin sokeria? itse olen syönyt niitä lidlin proteiinipatukoita, niissä ei ole lisättyä sokeria vaikka muuten aika tuhteja ovatkin..

    • Hedelmien omaa sokeria pitäisi olla. Lidlin patukoita en itseasiassa tsekannut mutta kaikki aikaisemmin syömäni ovat olleet nimenomaan sellaisia joissa se makeus tulee hedelmistä itsestään.

      Itse en siis ole niin nuuka sokerin kanssa. Syön yhden patukan päivässä, välillä en yhtään mutta useimmiten yksi menee per päivä. :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta