Kuuden päivän ruokapäiväkirja

Näistä ruokien kirjaamisistahan alkaa tulemaan itselleni suorastaa tapa, joten jälleen tulisi jakoon ruokapäiväkirjaa ja tällä kertaa sellaista kuuden viime päivän ajalta. Päiväkirja on tosiaan tälläkin kertaa Dubaista mikä näkyy hieman ruokailuissa, vaikkakin ensimmäisen viikon jälkeen koetin kovasti parantaa tuota ruokarytmiä sillä ensimmäisellä viikolla oli toisinaan todella pitkiäkin ateriavälejä. Kuitenkin se mikä täällä on ollut oikeastaan se hankalin sudenkuoppa on lounas, joka venyy usein aika pitkälle ja jos naapurin kaupasta ei satu löytymään salaattia, jää lounas usein kokonaan välistä tai tulee syötyä erilaisia välipaloja.

Perjantai 1.12.

Aamiainen klo. 9.45: Alpron kookoksen makuista soijarahkaa (n. 200 g).  Joukossa pilkottu banaani ja omena sekä hieman kuivahedelmä-pähkinäsekoitusta.

Kupillinen kahvia makeuttamattomalla riisijuomalla

Lounas klo. 14.15: Barasti beachin rantabaarissa salaatti, jossa mm. tonnikalafileetä, rucolaa, couscousta, oliiveja, kirsikkatomaatteja sekä punasipulia (kuva yllä). Tämä oli todellinen terveyssalaatti, sillä edes kastiketta salaatista ei löytynyt.

Päivällinen klo. 16.55: Kotitekoinen fetasalaatti, jossa fetaa, salaattia, pinaattia, tomaattia, kurkkua, avokadoa, oliiviöljyä sekä krutonkeja.

Välipala klo. 19.20: Omena ja kaksi kupillista kofeiinitonta minttuteetä.

Iltapala klo. 23.30: Banaani

Lauantai 2.12.

Aamiainen klo. 9.35: Sama aamiainen kuin eilenkin, eli Alpron kookosjogurtista puolet ja kylkeen banaani sekä omena siivutettuna.

Iso kupillinen murukahvia riisijuomalla

Välipala klo. 13.15: Made Good aprikoosi-manteli raakapatukka

Välipala klo. 14.00: Smoothie jossa mansikoita, omenaa, appelsiinimehua, kaalia ja kanelia. Tämän nappasin mukaani Smoothie Factorysta, jolle muuten ehdoton suositus (vastaa Suomen Jungle Juice Baria)!

Päivällinen klo. 17.20: Salaatti jossa sieniä, fetaa, tomaattia, melonia sekä paljon vihreitä.

Kylkeen americano kahvi sekä tuorepuristettu limettimehu.

Välipala klo. 19.30: Kourallinen pähkinä-kuivahedelmäsekoitusta

Illallinen klo. 21.15: Hiltonin Puressa kana-teriyki annos, jossa parsakaalta, kanaa sekä riisiä.

Kuivaa valkoviiniä noin 1,5 lasillista

Sunnuntai 3.12.

Aamiainen klo. 9.20: Siivutettu banaani ja omena, päälle Andechser Natur -luomu mango-vanilja jogurttia. Jouduin ostamaan tällä kertaa parhaan mahdollisen maidollisen vaihtoehdon, sillä eilen vierailemassamme kaupassa ei ollut Alproa…

Välipala klo. 12-13: Smoothie Factorysta jälleen kerran mukaan napattu vihersmoothie. Join smoothien matkalla Abu Dhabiin.

Välipala klo. 15.15: Iso cappuchino soijajuomalla

Päivällinen klo. 17.55: Kotitekoista salaattia reilu annos ja pieni santsauskin. Salaatissa salaatinlehtiä, lehtikaalia, tomaattia, kurkkua, punasipulia ja fetajuustoa sekä oliiviöljyä.

Kylkeen viisi riisikakkua, joissa mausteinen tomaattikuorrute toisella puolella.

Iltapala klo. 22.15: Neljä riisikakkua (samoja kuin aikaisemminkin) ja kourallinen pähkinä-kuivahdelmäsekoitusta sekä yksi lakritsi.

Liikunta: Juoksulenkki n. 45 min/7 km

Maanantai 4.12.

Aamiainen klo. 9.05: Sama aamiainen kuin eilenkin eli puolet luomu jogurtista kera banaanin sekä omenan. Päälle ripottelin hieman kanelia ja pähkinä-kuivahedelmäsekoitusta.

Iso kupillinen tummaa murukahvia riisijuomalla

Välipala klo. 12.45: Keep Healthyn taateli-manteli raakapatukka

Välipala klo. 13.45: Pari kourallista kuivattua ja maustettua juuressekoitusta.

Lounas klo. 15.30: Pieni fetasalaatti sekä kolme riisikakkua

Välipala klo. 17.45: Kaksi jäätelöpalloa, joista toinen mansikkasorbetti ja toinen tumma suklaa.

Päivällinen klo. 20.35: Burrito ravintolassa, johon valitsin täytteiksi limeriisin, kanan, avokadon sekä kastikkeet ja mausteet.

Tiistai 5.12.

Aamiainen klo. 7.20: Banaani ja That`s it -merkkinen aprikoosi-omena raakapatukka (35 g).

Puoli kupillista murukahvia riisijuomalla

Aamiainen nro. 2 klo. 9.45 aavikolla: Croissantti sekä suklaatäytteinen croisantti puoliksi ystävän kanssa, jonka lisäksi vielä ehkä noin kuusi mansikkaa.

Lasillinen tuoremehua sekä proseccoa

Välipala klo. 12.15: Kolme aurinkokuivatun tomaatin makuista riisikakkua sekä pieni omena

Välipala klo. 13.55: Taas kolme riisikakkua… Oikein muutakaan ei ollut asunnolla ja työn touhussa en ehtinyt lähteä vielä kauppaan.

Banaani ja muutama kishmish -rusina

Välipala klo. 17.00: Lähikaupasta valmiiksi pakattu annos hedelmiä (ananaspaloja, kiiviä sekä mansikoita) ja kylkeen soijajogurttia. Lähdin hakemaan salaattia mutta ne olivat tietenkin loppu, jonka vuoksi kunnon ruoka jälleen jäi…

Päivällinen klo. 20.15: Thaimaalaisessa ravintolassa tulinen riisinuudeli kasviksilla.

8 cl punaviiniä

Keskiviikko 6.12. 

Aamiainen klo. 8.20 (ennen lenkkiä): Suunnilleen 2 dl mustikka soijajogurttia.

Kunnon aamianen klo. 9.30: Samaista mustikkajogurttia loput purkista, eli reilusti yli puolet sekä joukkoon kokonainen pilkottu banaani.

Kupillinen kahvia riisijuomalla

Välipala klo. 11.55: Neljä tuoretta luumua

Välipala klo. 14.45: Kolme seesaminsiemen näkkileipää sekä fetasalaatti lähikaupasta.

Kourallinen casheweja

Päivällinen klo. 18.05: Libanonilaisessa ravintolassa tabuleh, falafelit sekä hummus jaettuna kolmen ihmisen kesken. Kylkeen rieskamaista leipää dipattuna hummukseen.

Välipala klo. 21.15: 7 tummalla suklaalla kuorrutettua taatelia sekä kupillinen minttuteetä.

Liikunta: Juoksulenkki n. 30 min/5 km

Siinä tosiaan viimeiset ruokapäiväkirjat Dubain lomalta, sillä nyt ollaan jo kotiuduttu Suomeen. Aika ihanaa palata tavalliseen ruokarytmiin ja niihin omiin ruokiin. Myös liikunnan aloittaminen pienen tauon jälkeen on todellakin ihanaa, sillä Dubaissa tuli liikuttua todella vähän. Veikkaan, että myös ruokahalu kasvaa, kun kulutuskin taas nousee. Seuraavaksi voisinkin sitten jälleen pitää teille ruokapäiväkirjaa täältä Suomesta ja ihan tavallisesta arjesta.

Oikein mukavaa torstaita! Jos heräsi ajatuksia tai kysymyksiä liittyen ruokailuihin niin niitäkin saa kommenteissa esittää?

On my way

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 7
Tykkää jutusta